• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402020300706
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

هفته فرهنگی اصفهان/

آغاز نخستین رویداد «تکیه گرد» با تکیه میرفندرسکی

آغاز نخستین رویداد «تکیه گرد» با تکیه میرفندرسکی

ایسنا/اصفهان مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، از برگزاری نخستین رویداد گردشگری «تکیه گرد» هم‌زمان با نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان و با هدف تمرکز بر ظرفیت‌های معنوی و گردشگری تکیه میرفندرسکی خبر داد.

هادی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معرفی و زیارت مشاهیر و شخصیت‌های تکیه میرفندرسکی، روایت تاریخ و هویت تکیه، بازدید از جذابیت‌ها و عناصر گردشگری این تکیه ازجمله خط میرعماد، بناهای آرامگاهی، نقوش و خطوط، سنگ آب‌ها و طشت آب‌ها، سقاخانه و حجاری‌های نفیس آن، رخدادهای این رویداد گردشگری خواهد بود.

او افزود: اولین رویداد گردشگری «تکیه گرد» با هدف تمرکز بر ظرفیت‌های معنوی و گردشگری تکیه میرفندرسکی و هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود. این رویداد فرصتی خواهد بود تا کمی دقیق‌تر و جزئی‌تر به زوایا و ظرفیت‌های تکیه میرفندرسکی نگاه شود و صرفاً نگاه مصرفی به تکیه‌ها و بناهای آرامگاهی تخت فولاد نباشد، بلکه تکریم و مرمت و برجسته‌سازی تکیه‌ها رخ دهد.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت و تکریم تکیه در حاشیه این برنامه، یادآوری کرد: آیین نکوداشت تکیه با رویکرد رونمایی از اقدامات مجموعه تخت فولاد و تجلیل از مؤثرین و مجریان و محافظان، در تکیه میرفندرسکی برگزار خواهدشد.

نظری ابراز امیدواری کرد که این رویداد گردشگری با توجه به ظرفیت‌های فراوان معنوی، هنری و گردشگری و معماری در تکایای تخت فولاد، در طول سال برای سایر تکایای تخت فولاد اجرا شود.

به گزارش ایسنا، رویداد گردشگری «تکیه گرد» در تاریخ ۷ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با ایام هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ در تکیه میرفندرسکی، واقع در خیابان مصلی، خیابان لاله برگزار خواهد شد و عموم شهروندان و گردشگران می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر و ارائه پیشنهادهای خود به منظور اجرای بهتر رویداد می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس بگیرند.

آغاز نخستین رویداد «تکیه گرد» با تکیه میرفندرسکی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha