• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402020401362
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

طرح انتقال آب از تالوار به کبودراهنگ یک‌ماه آینده نهایی می‌شود

طرح انتقال آب از تالوار به کبودراهنگ یک‌ماه آینده نهایی می‌شود

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۲۴ درصد از حجم سداکباتان پر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۲ درصد حجم سداکباتان پر شود.

محمد ضروری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عمده حجم مخزن سداکباتان خالی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹.۵ میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان وجود دارد و با توجه به اینکه بارش‌ها نیز کاهش یافته است انتظار نداریم حجم زیادی از مخزن سد پر شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۱۴ میلی‌متر بارندگی در استان رخ داده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۴۰ میلیمتر و در بلندمدت ۲۵۸ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده که میزان بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته و بلندمدت به ترتیب ۹ و ۲۹ درصد کاهش داشته است.

ضروری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۰۰ لیتر در ثانیه رواناب وارد سد اکباتان می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه در کل استان متوسط بارندگی نسبت به سال گذشته مثبت بوده و روند منفی نداریم اما در شهرستان همدان نسبت به سال گذشته و بلندمدت عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تصریح کرد: با وجود اینکه آبرسانی از تالوار از مهرماه سال گذشته آغاز شده است اما با توجه به کمبود منابع آبی شهروندان باید مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند.

وی درباره سخنان اخیر نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس درباره انتقال آب تالوار به شهرستان کبودراهنگ، ادامه داد: طرح آبرسانی از تالوار شامل ۱۵۹ روستا و ۱۰ شهر است که در این مسیر باید آبرسانی شوند اما فاز اضطراری آن به علت مشکل آبی در همدان به سرعت اجرایی شد.

ضروری یادآور شد: مطالعات انتقال آب به ۱۵۹ روستا و ۹ شهر باقی مانده انجام شده و جلسات پرسش و پاسخ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مشاور طرح انجام شده و این طرح ظرف یک ماه آینده نهایی می‌شود و روند انتخاب پیمانکار انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۶ ۰۱:۰۳

ایشالا برسه به کبودرآهنگ تا بتونیم از آب آهکی این منطقه خلاص شیم