• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402020401502
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

محیط‌زیست استان پیگیر ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل است

محیط‌زیست استان پیگیر ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل است

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پیگیری این اداره کل در راستای توسعه و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب اردبیل خبر داد.

حسن قاسم پور، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام اینکه، کم کاری و تأخیر چندین ساله در توسعه و اتمام سیستم ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب اردبیل بر عهده مدیران اسبق شرکت آب و فاضلاب استان بوده است، اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بعنوان دستگاه نظارتی پیگیر اتمام سریعتر پروژه تصفیه خانه فاضلاب اردبیل می باشد.

وی تصریح کرد: به دفعات از این پروژه بازدید میدانی کرده و اخطارهای لازم صادر شده و در نهایت شکایت خود را از شرکت آب و فاضلاب استان به هیأت حل اختلاف دستگاه های دولتی ارائه کرده‌ایم.

قاسم‌پور افزود: در آخرین جلسه ای که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد، مقرر گردید در صورت ادامه تأخیر در توسعه تصفیه خانه، شکایت کیفری اداره کل حفاظت محیط زیست را از مجری طرح تصفیه خانه پیگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضمن اشاره به اینکه این تصفیه خانه در زمان احداث صرفا برای فاضلاب بهداشتی ۱۲۵ هزار نفر پیش بینی شده بود، گفت: در پروژه جدید، تصفیه خانه برای بیش از ۸۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

قاسم‌پور اضافه کرد: توسعه نیافتگی مرکز تصفیه خانه فاضلاب اردبیل باعث شده قسمتی از این پسآب بهداشتی به رودخانه قره سو جاری شود و در شرایط خشکسالی و ماه‌های گرم سال شرایط را وخیم‌تر کند.

وی اضافه کرد: کار احداث تصفیه خانه جدید پیچیده و گسترده و نیازمند تسهیلات مالی و خرید دستگاه‌های جدید است که اقدامات لازم برای آن از سوی شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: با اعلام شرکت آب و فاضلاب، پروژه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب اردبیل تا پایان خردادماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که در غیر اینصورت پیگیری های حقوقی لازم انجام خواهد شد.

پیگیری توسعه و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل توسط اداره‌کل محیط زیست استان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha