• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402020501786
  • خبرنگار : 50214

آسفالت ۱۴ هزار مترمربع معابر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد

آسفالت ۱۴ هزار مترمربع معابر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد

ایسنا/یزد مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از اجرای ۱۴ هزار متر مربع طرح مرتبط با آسفالت معابر در سال ۱۴۰۱ در منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد خبر داد.

«علیرضا نقوی» صبح امروز سه‌شنبه در بازدید از طرح‌های عمرانی منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که اجرای طرح در بافت تاریخی باید متناسب با استانداردهای مشخص شده در این مناطق باشد، عنوان کرد: بافت‌ تاریخی یزد دارای هویت منحصر به فردی است که باید هر اقدام متناسب با آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز تلاش شده که در هر بخش این منطقه که قرار است عملیات عمرانی انجام شود، دقت لازم در تناسب آن با شرایط بافت و منطقه در نظر گرفته شود.

نقوی بخشی از اقدامات صورت گرفته در بافت تاریخی یزد را طرح‌های آسفالت خیابان‌ها و معابر دانست و عنوان کرد: کف‌سازی بافت تاریخی به نسبت دیگر نقاط شهر تفاوت‌هایی دارد و در برخی از معابر از سنگ فرش و برخی دیگر از آسفالت استفاده شده است.

وی در ارتباط با آسفالت معابر منطقه بافت تاریخی در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: خوشبختانه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و اعتبار مناسبی هم در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای آسفالت توسط منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد را ۳۵ میلیارد ریال دانست و گفت: این میزان اعتبار جدای از طرح‌هایی است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری یزد اجرا شده است.

وی افزود: با اعتبار ذکر شده، در مجموع شش هزار متر مربع از سوی شهرداری منطقه بافت تاریخی در این حوزه آسفالت و لکه‌گیری انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری یزد هم به متراژ هشت هزار متر زیرسازی و روکش آسفالت در منطقه انجام داده است.

نقوی در پایان راجع به اعتبار امسال این منطقه در حوزه آسفالت، گفت: برای سال جاری هم ۶۵ میلیارد ریال بودجه برای آسفالت معابر اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha