• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020501835
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

سنجش سلامت نوآموزان آماده ورود به دبستان در گلستان آغاز شد

سنجش سلامت نوآموزان آماده ورود به دبستان در گلستان آغاز شد

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان آماده ورود به دبستان و مراکز پیش دبستانی در گلستان خبرداد.

سیدرضا نظری شامگاه دوشنبه ۴ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  امسال در مدارس استان پذیرش دانش‌آموزان کلاس اولی بدون داشتن تأییدیه سنجش سلامت انجام نمی‌شود و هیچ مدرسه‌ای حق ثبت نام دانش‌آموز، بدون داشتن این تأییدیه را ندارد.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار به مدارس کل کشور ابلاغ شده است که قبل از هر اقدامی برای ثبت نام دانش‌آموزان باید سنجش شکل بگیرد، افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان تا پایان خرداد ادامه دارد و در کنار ارزیابی قد و وزن، بینایی، شنوایی و سلامت ذهنی نوآموزان نیز بررسی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: سال تحصیلی آینده، گلستان ۴۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول خواهد داشت که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر برای سنجش نوبت دریافت کرده‌اند.

نظری با اشاره به اینکه خانواده‌ها بدون مراجعه به مدرسه فقط از طریق وارد شدن به سامانه my.medu.ir می‌توانند ثبت نام را انجام داده و نوبت‌گیری کنند، تصریح کرد: در استان گلستان ۳۲ مرکز برای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در نظر گرفته شده است که خانواده‌ها می‌توانند در دو شیفت صبح و عصر به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا؛ سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه انجام می‌شود. در طرح سنجش سلامت، تمامی فاکتورهای مهم سلامت کودک بررسی و دانش‌آموزان استثنایی شناسایی می‌شوند. این دانش‌آموزان معمولاً برای شروع تحصیل و ثبت نام به مدارس استثنایی کشور که محلی برای تحصیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌باشد ارجاع داده می‌شوند.

 سنجش سلامت می‌تواند نیمرخ دقیقی از ویژگی‌های استعدادی دانش‌آموزان ارائه دهد و آن‌ها را برای ورود به آموزشی باکیفیت آماده کند.  از این منظر مداخله به موقع در سنین طلایی که اوان کودکی است اهمیت پیدا می‌کند و در صورت وجود هرگونه اختلال یا مشکل، امر شناسایی و مداخله انجام می‌شود تا نوآموزان از سطح آمادگی بالاتری برخوردار و وارد نظام آموزشی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha