• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402020502039
  • خبرنگار : 50163

افزایش طمع شکارچیان غیرمجاز برای شکار همزمان با آغاز فصل بهار

افزایش طمع شکارچیان غیرمجاز برای شکار همزمان با آغاز فصل بهار

ایسنا/زنجان رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره از دستگیری متخلفان زنده‌گیری پرندگان با بیش از۵۰۰ رشته تور و تله ویژه در این شهرستان خبر داد.

توکل سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل بهار و سودجویی شکارچیان غیر مجاز، عنوان کرد: هر ساله همزمان با آغاز فصل بهار، زنده‌گیری انواع پرندگان به ویژه کبک توسط شکارچیان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این شکارچیان با استفاده از گسترانیدن تور و تله اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کنند، ادامه داد: این امر در حالی اتفاق می‌افتد که ساعت بیولوژیکی پرندگان با انسان متفاوت و پیشتاز است به این معنی که فصل بهار انواع وحوش پیش از اتمام زمستان آغاز می‌شود و پرنده اقدام به گره‌بندی تخم در بدن خود و نهایتا لانه گزینه می‌کند.

این مسئول با تاکید بر عزم جدی محیط‌زیست برای جلوگیری از شکار غیرمجاز، تصریح کرد: در همین راستا گشت و کنترل ماموران محیط‌زیست در این فصل تشدید می‌شود و محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی در حال ماموریت هستند تا بتوانند از وقوع تخلفات زنده‌گیری و شکار جلوگیری کنند.

سلیمانی با اشاره به دستگیری متخلفان زنده‌گیری پرندگان در خرم‌دره با بیش از ۵۰۰ رشته تور و تله ویژه، اضافه کرد: در یکی از همین ماموریت‌ها محیط‌بانان خرم‌دره در حین گشت و کنترل به دو نفر متخلف زنده‌گیری برخورد می‌کنند که در بازرسی از نامبرده در منطقه شکار ممنوع دو قطعه کبک به انضمام ۵۰۰ رشته تور و تله ویژه و چندین دستگاه قفس کشف و ضبط و متخلف برای طی مراحل قانونی به مراجع  قضایی معرفی شد.

رئیس اداره محیط‌زیست خرم‌دره با تاکید بر اینکه همه ما در قبال محیط‌زیست وظیفه داشته و باید احساس مسئولیت کنیم، خاطرنشان کرد: شکار غیرمجاز حیوانات برای طبیعت مضر است و آسیب زیادی به حیات‌وحش می‌رساند و تداوم آن، گونه‌های کمیاب حیوانی را به سمت انقراض می‌کشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha