• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402020602524
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس‌کل دادگستری زنجان تاکید کرد

قانون معیار اصلی در برخورد با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم در جامعه

قانون معیار اصلی در برخورد با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم در جامعه

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر برخورد قاطع با سارقان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه، از تشکیل کمیته مشترک قضایی و انتظامی جهت پیگیری پرونده‌های مهم در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی شامگاه روز گذشته (۵ اردیبهشت‌ماه) در جلسه مشترک شورای قضایی و انتظامی استان زنجان، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرماندهی انتظامی استان، گفت: خداوند در آیه ۲۵ سوره حدید معیار را برای جامعه امروز قانون معرفی می‌کند تا ملت با این کار به عدالت عادت کنند و از محتوای این آیه شریفه به رویکرد پیشگیری توجه شده و بایستی به مردم و جامعه، قانون تبیین شود و در این بین ما در ایجاد امنیت و آرامش مردم مسئولیت داریم.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف گفتند اول تذکر داده شود اما اگر افرادی در مراتب بعدی قانون را رعایت نکرده و در جامعه قانون‌شکنی کنند، برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد، افزود: معیار قانون است و افراد نباید از قانون عدول کنند و کسانی که اقدام به هنجارشکنی می‌کنند، اعمال قانون خواهند شد.

صادقی‌نیارکی تمسک به قرآن‌کریم را حلال مشکلات در جامعه برشمرد و گفت: با تمسک به قرآن که نقشه‌راه هست، هیچ‌وقت شکست نخواهیم خورد و در جمهوری اسلامی هیچ بن‌بستی نداریم.

رئیس شورای قضایی استان بر حمایت قانونی و قضایی از نیروی انتظامی و ظابطان در اجرای ماموریت‌های محوله تاکید کرد و ادامه داد: اجرای دستورات قضایی و ماموریت‌های نیروی انتظامی بدون حمایت قضایی میسر نیست و هدف ما از این جلسه رفع مشکلات و موانع در مسیر ارائه خدمت هرچه بهتر به مردم در چارچوب قانون است.

این مسئول با تاکید بر برخورد قاطع با سارقان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه، از تشکیل کمیته مشترک قضایی و انتظامی جهت پیگیری پرونده‌های مهم در استان خبر داد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به مطالبه مردم از مسئولان قضایی در دیدارهای عمومی در مساجد در ماه مبارک رمضان برای برخورد با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم عمومی جامعه، گفت: هم‌افزایی و همکاری نزدیک میان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در رفع معضلات و مسائل بسیار موثر است؛ نباید میان این دو مجموعه جدایی وجود داشته باشد تا مبادا کار مردم روی زمین بماند؛ توجه به رضایت‌مندی جامعه ماموریت مشترک قضایی و انتظامی بوده که این امر مستلزم یک اراده قوی و مشترک قضایی و انتظامی است.

در این جلسه سردار محمد طراقیه هدف از برگزاری این جلسه مشترک را هم‌افزایی و بررسی مشکلات جامعه با حضور اعضای شورای قضایی و انتظامی استان بیان کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده و استان در برخی از این حوزه‌ها رتبه نخست در سطح کشور را کسب کرده است.

طراقیه یادآور شد: نزدیک به ۲ هزار ماموریت برای نیروی انتظامی محول شده که انجام وظایف و ماموریت‌ها توسط ضابطان بدون حمایت قضایی ممکن نیست و ما نیازمند حمایت قاطع قضایی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha