• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402020602763

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تراکتورسازی فارس با هدف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود

تراکتورسازی فارس با هدف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد تراکتورسازی فارس با هدف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شد.

محمدجواد عسکری در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی با تاکید بر اینکه ارتقاء توان تولید در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و دامپروری در حوزه‌های مختلف دام، طیور، آبزیان، زراعی و باغی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صنعتی در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش تأثیرگذاری دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، عسکری با اشاره به اهمیت حرکت به سمت کشاورزی مدرن، ادامه داد: یکی از راهبردهای برون‌رفت مشکلات معیشتی کشاورزان مربوط به توسعه مکانیزاسیون و صنایع بخش کشاورزی و دامپروری است که باید شرایط مناسب برای پیشبرد اهداف این بخش فراهم شود.

عسکری همچنین افزایش ظرفیت‌های تولیدی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی را مهم و ضروری برشمرد و گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی به عنوان قلب تپنده مکانیزه کردن بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا باید تولید محصولات داخلی این صنعت نیز افزایش پیدا کند.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی فرسوده بودن ناوگان مکانیکی بخش کشاورزی را یک آسیب جدی دانست و تاکید کرد: باید تولید ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی همانند تراکتورسازی تبریز در تمام نقاط کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا پیگیری بشود که در این راستا بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انتظار داریم تراکتورسازی فارس با مشارکت بخش خصوصی و مشوق‌های دولتی با تولیدات صنعتی انبوه راه‌اندازی شود.

عسکری در رابطه با راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان، گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن مراحل تولید، زمینه‌ساز تحول بنیادین در این بخش محسوب می‌شود که امنیت غذایی ما بهبود می‌بخشد.

این نماینده مجلس افزایش اعتبارات در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی را یک سرمایه‌گذاری پایدار ارزیابی و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در قانون سالیانه بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه در تلاش هستیم تا با بانک‌های عامل بتوانیم خط اعتباری صنعتی این حوزه را فعال‌تر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha