• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402020602807
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد؛

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی

ایسنا/اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه باید ارزش‌هایی که اکنون کمرنگ شده است را احیا کنیم، گفت: باتوجه به وضعیت کنونی دغدغه اصلی شوراها و حاکمیت باید توجه به مباحث فرهنگی در شهرها باشد.

محمد نورصالحی امروز (چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی جامعه و کشور اهمیت حوزه فرهنگی بیش از گذشته است، اکنون با آسیب‌ها و خطرات زیادی مواجه هستیم، اما امیدواریم در برگزاری این نشست در دو روز متوالی حداکثر بهره‌مندی‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت روی مباحث فرهنگی اولویت و ضرورت نخست مجموعه شوراها باید باشد، افزود: باتوجه به وضعیت کنونی دغدغه اصلی شوراها و حاکمیت باید توجه به مباحث فرهنگی در شهرها باشد، اگر در کشور توجه به مباحث اقتصادی اولویت نخست است، در شهرها در کنار دیگر مسئولیت‌ها، مباحث فرهنگی باید اولویت باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مزیت برگزاری چنین جلساتی به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارائه راهکار متناسب با شرایط روز جامعه است، گفت: با هم‌افزایی می‌توانیم شرایط بهتری در فضای فرهنگی کشور و شهرها رقم بزنیم. در اصفهان به حوزه فرهنگ توجه ویژه می‌شود، مردم اصفهان استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی دارند و می‌توانند به مدیریت‌های شهری و شورا کمک کنند.

وی با اعلام اینکه مدیریت‌ها محدود دارند، تصریح کرد: مردم، مراکز فرهنگی و دینی، حوزه‌های علمیه و مساجد ظرفیت‌های عظیم و خودجوشی دارند که نامحدود هستند، این ظرفیت‌ها با خلوص نیت همراه است که اگر از آنها پشتیبانی کنیم و نهادسازی را تقویت کنیم، برای شهر ماندگار خواهد بود.

نورصالحی با تاکید به اینکه اکنون میتوان تجربیات را به صورت غیرحضوری را تبادل کنیم، ادامه داد: در انتقال تجربه غیر حضوری می‌توان کارهای نو، خلاقانه و ارزشمند را به اشتراک گذاشت و در همین جهت توجه به مباحث خانواده، از ضروریات مهم کشور است.

وی با اعلام اینکه باید ارزش‌هایی که اکنون کمرنگ شده است را احیا کنیم، گفت: همچنین توجه به مسائل جوانان و بانوان در شهرها نیز باید اولویت قرار گیرد، قطعا دو روز برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha