• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402020602854
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار اصفهان:

ظرفیت‌های فرهنگی به حل مشکلات شهری اصفهان کمک کرده است

ظرفیت‌های فرهنگی به حل مشکلات شهری اصفهان کمک کرده است

ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز تعداد اماکن فرهنگی، میزان تولید محصولات فرهنگی و تعداد برگزاری آیین‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای اداره شهر، از شاخص‌های یک شهر فرهنگی به‌شمار می‌رود، گفت: بهترین هدیه برای مدیریت شهری بیان انتقادات است تا بتوانیم با هم‌فکری و هم‌اندیشی به رفع مشکلات اقدام‌کنیم.

علی‌قاسم‌زاده امروز (چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهرها در طول تاریخ چهار دوره تحولی را پشت سر گذاشتند که دوره اول شهرهای ابتدایی، دوم رنسانس و شهرهای صنعتی، سوم شهرهای سبز بودند و از دل شهرهای صنعتی انقلاب سبز که طرفداران محیط‌زیست بودند شکل گرفت که علیه شهرهای آلوده قیام و صنایع‌آلاینده را از شهرها بیرون کردند، بنابراین شهرهای پاک تشکیل شد.

وی با یادآوری اینکه در دوره چهارم، شهرهای فرهنگی به‌وجود آمدند که شاخص آنها تعداد اماکن، رخدادها و میزان تولید محصولات فرهنگی است، افزود: استفاده از ظرفیت فرهنگی برای حل مسائل جاری شهرها باید مورد توجه باشد. در اصفهان تجربه موفقی داریم، پس اگر به موضوع فرهنگ بها دهیم، مشکلات شهری در حوزه فرهنگ به راحتی رفع می‌شود. در این نشست دو روزه که در اصفهان برگزار می‌شود، انتظار داریم که هر عیبی در این شهر مشاهده شد به ما منعکس شود تا مشکلات بهبود پیدا کنند، شهری که فرهیختگان در آن رفت و آمد دارند، قطعا متأثر از حضور آن‌ها خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دو دهه اخیر با تقویت فرهنگ شهرنشینی و شهروندی بسیاری از مشکلات حوزه خدمات شهری را رفع و هزینه نگهداشت شهر را کاهش دادیم، گفت: اگر در حال حاضر شهر اصفهان را تمیز می‌بینیم، به دلیل آن است که فرهنگ و مشارکت مردم در نگهداشت شهر ارتقا یافته است. همچنین مشکلات حوزه حمل‌ونقل با ایجاد زیرگذر، روگذر و تونل رفع نمی‌شود، بلکه فرهنگ ترافیک مردم باید ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در دوره شهرهای فرهنگی، رفع مسائل از مسیر فرهنگی و افزایش مشارکت مردم در اداره شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: عناصر و شخصیت‌های فرهنگی نقش مؤثری در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیریت شهر ایفا می‌کنند و کمیسیون‌های فرهنگی شوراها نیز چنین نقشی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha