• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402020602855
  • خبرنگار : 50204

۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، لازمه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی استان مرکزی

۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، لازمه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح های نیمه تمام آموزشی در استان نیازمند ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، گفت: در حال حاضر ۷۶ طرح آموزشی نیمه تمام با ۴۲۷ کلاس درس و زیربنای ۷۰ هزار و ۲۲۸ متر مربع با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در استان مرکزی وجود دارد.

جواد لنجابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته در استان مرکزی ۲۵۲ کلاس درس در قالب ۴۴ طرح و با زیربنای ۳۱ هزار و ۵۱۴ متر مربع به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد که ضمن اینکه روند افزایشی داشته، با تحویل این طرح‌ها سال گذشته هر هشت روز یک طرح، هر هفته حدود پنج کلاس و هر روز ۸۶ متر مربع فضای آموزشی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز آموزش و پرورش استان مرکزی به آموزش و پرورش استان تحویل شده‌ که تعداد کلاس‌های تحویلی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی در استان نیازمند ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است افزود: در حال حاضر ۷۶ طرح آموزشی نیمه تمام با ۴۲۷ کلاس درس و زیربنای ۷۰ هزار و ۲۲۸ متر مربع با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در استان مرکزی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: جمع آوری مدارس کانکسی از برنامه‌های اولویت دار این اداره است که سال گذشته برای حذف این مدارس، عملیات اجرایی ۲۵ مدرسه با ۴۶ کلاس در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه گرمایشی بیش از ۸۳ درصد مدارس استان استانداردسازی شده اظهار کرد: با توجه به اینکه استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل است، لذا  پیش بینی می شود سامانه گرمایشی غیر استاندارد مدارس استان تا مهر سال جاری جمع آوری و استانداردسازی شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: برچیدن مدارس خشتی و گلی در استان، مطالعه و طراحی برای ساخت اولین مدرسه سبز استان، هوشمندسازی مدارس و تهیه سامانه‌های تعاملی، افزایش اعتبارات عمرانی منابع استانی و ملی و... از جمله برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در سال جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha