• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402020703357

استاندار قم مطرح کرد؛

برخی بانک‌های خصوصی عزمی برای پرداخت تسهیلات ندارند

برخی بانک‌های خصوصی عزمی برای پرداخت تسهیلات ندارند

ایسنا/قم استاندار قم ضمن تاکید بر شفاف‌سازی ارقام و تسهیل شیوه تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های خصوصی در قم گفت: در قم از هیچ بانکی انتظار نداریم فراتر از قانون و تکالیف ابلاغی عمل کند اما گزارش‌های بانک مرکزی از عملکرد تعدادی از بانک‌های خصوصی نشان دهنده فقدان عزم و اراده جدی در پرداخت تسهیلات است.

سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های خصوصی استان با اشاره به اینکه یکی از تکالیف بانک‌ها حمایت از تولید و تامین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان است، گفت: علیرغم همه پیگیری‌ها عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به تکالیف قانونی که در سطح ملی توافق شده بود در استان رضایت بخش نیست.

وی افزود: بخشی از قوانین مملکت بر تمام بخش‌های دولتی و خصوصی جاری است و همه ملزم به اجرای آن هستند.

استاندار قم تامین نیازمندی‌های استان و حمایت از تولید را رویکرد اصلی بانک‌های استان بیان کرد و گفت: تکالیف ابلاغی بانک مرکزی در تمام بانک‌های استان باید اجرا شود و علت خودداری برخی از بانک‌های خصوصی استان در اجرای تکالیف قانونی باید مشخص شود.

وی بیان کرد: بانک ظرفیت کم نظیری برای خدمت به مردم است که باید در قم به بهترین شکل استفاده شود.

شاهچراغی افزود: ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای نظارت و مدیریت بانک‌های خصوصی استفاده می‌کنیم تا پول‌های که بانک‌های خصوصی از مردم قم جمع آوری کرده‌اند به میزان قانونی و در داخل استان به صورت تسهیلات پرداخت شود.

در این جلسه تصویب شد، همه بانک‌های خصوصی نسبت به عضویت در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اقدام و بصورت منظم گزارش عملکرد خود را به این کمیسیون ارجاع و تکالیف قانونی خود را که از طرف بانک مرکزی ابلاغ شده اجرا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha