• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402020703493
  • خبرنگار : 50184

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

پله‌های بالاتری از سوادآموزی مد نظر است

پله‌های بالاتری از سوادآموزی مد نظر است

ایسنا/کرمانشاه معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: در اوایل پیروزی انقلاب، خواندن و نوشتن مد نظر بود، اما در عصر کنونی پله‌های بالاتری از سوادآموزی مدنظر است.

علیرضا عبدی امروز(هفتم اردیبهشت) در شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کرمانشاه، بااشاره به تغییرات و تحولات در حوزه سوادآموزی کشور، اظهار کرد: کارهای خوبی با استفاده از طرح ها و الگوهای جدید برای ریشه کنی بی سوادی در برخی از استانهای کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق این الگوها سوادآموزی را بصورت نقطه به نقطه و از روستاها شروع می کنیم تا به سطح استان و کشور می‌رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر رویکردی در پیش گرفته ایم که طبق آن باید از خواندن و نوشتن عبور کرده و در مسیر تعریف سوادهای مختلفی قرار بگیریم و در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی، دستگاه های اجرایی و ... استفاده کنیم.

وی به آمار باسوادان کشور هم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۸ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۴۶ درصد مردم باسواد بودند که اکنون این رقم به ۹۷.۱ درصد رسیده است.

عبدی نرخ سوادآموزی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان کرمانشاه را هم ۹۸.۱ درصد اعلام کرد و گفت: کرمانشاه شرایط نسبتا خوبی دارد و امیدواریم طی دو سال آینده شاهد ریشه کنی بی سوادی در این استان باشیم.

تعیین تکلیف وضعیت آموزش‌دهندگان را پیگیری می‌کنیم

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جریان سفر به استان کرمانشاه در بازدید از مرکز یادگیری محلی مائده کرمانشاه، در دیدار با سوادآموزان و آموزش دهندگان این مرکز نیز اظهار داشت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی ایثارگران حوزه مبارزه با بی‌سوادی در کشور هستند و کارشان اجر اخروی و ارزش معنوی دارد.

وی با تاکید بر نقش موثر آموزش‌دهندگان در ریشه‌کنی بی‌سوادی درکشور، افزود: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی ایثارگران حوزه مبارزه با بی‌سوادی در کشور هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش وپرورش تعیین تکلیف وضعیت آموزش‌دهندگان این سازمان را جزو یکی از مهمترین وظایف خود دانست و گفت: امیدواریم با پیگیری‌های مستمر و طی روند اداری صورت گرفته، تا پایان سال جاری وضعیت استخدامی آموزش‌دهندگان فعال تعیین تکلیف شود.

عبدی از امکان شروع مجدد فعالیت آموزش‌دهندگان غیرفعال نهضت سوادآموزی خبر داد و تصریح کرد: امسال شرایطی ایجاد شد که آموزش‌دهندگان غیرفعال حائز شرایط، مجدداً بتوانند در حوزه سوادآموزی فعالیت کنند.

پله‌های بالاتری از سوادآموزی مد نظر است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha