• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402020804144
  • خبرنگار : 50471

امام جمعه موقت همدان:

هر کس هر قدمی که می‌تواند برای رونق تولید بردارد

هر کس هر قدمی که می‌تواند برای رونق تولید بردارد

ایسنا/همدان امام جمعه موقت همدان گفت: هر کس هر قدمی هر چند کوچک که می‌تواند برای رونق تولید بردارد.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، اظهار کرد: یک مسأله مهمی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال ابلاغ کردند، «مهار تورم و رشد تولید» است که همه کسانی که در قسمت اجرایی و دولتی مملکت هستند و هم عموم ما مردم باید به این مهم توجه کنیم و آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: باید در اطاعت از این فرمایش مهم مقام معظم رهبری هر کسی هر مقدار که می‌تواند حتی یکی قدم کوچک بردارد چراکه همین قدم‌ها و کارهای کوچک اگر دور هم جمع شوند می‌توانند باعث رونق تولید شوند.

موسوی‌اصفهانی ادامه داد: سالگرد مرحوم آیت‌الله بروجردی در پیش است، وی مرجع کل شیعه و مرجع کل فی‌الکل بود و عموم شیعیان از وی تقلید می‌کردند و وجود وی باعث شد که مرجعیت از نجف به ایران و قم منتقل شود، وی شاگردان زیادی تربیت کرد که یکی از شاگردان امام راحل است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله بروجردی تا زنده بود دولت نمی‌توانست تخطی کند اما وقتی وی از دنیا رفت عده‌ای خواستند فعالیت‌هایی علیه اسلام انجام دهند که امام راحل علیه آنها در ۱۵ خرداد قیام  کرد و این قیام‌ها به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منتهی شد.

امام جمعه موقت همدان یادآور شد: مسأله دیگری که در هفته آینده در پیش داریم، روز جهانی کار و کارگر است که در اسلام به مسأله کارگر و کار کردن بسیار اهمیت داده شده  است.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه در اسلام به تحصیل علم، تحصیل کار، تحصیل اقتصاد و هم جهاد در راه خدا بسیار سفارش داده شد است، بیان کرد: کارگران ما در انقلاب خوش درخشیدند و در برابر تحریم‌ها توانستند به خوبی صبر و استقامت کنند و کارفرمایان باید توجه داشته باشند که اگر حق کارگر ضایع شود، باید در قیامت پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: عبادت را اگر ۷۰ قسمت کنیم، افضل این عبادت‌ها طلب حلال و  سروسامان دادن مسائل اقتصادی است و این روز را به همه کارگران عزیز تبریک می‌گوییم و از مسئولان تقاضا داریم که در رفع مشکلات و بیمه کارگران حداکثر تلاش را داشته باشند که البته مطالبه جمهوری اسلامی هم همین است.

موسوی‌اصفهانی در بخش دیگری گفت: هفتم شوال همزمان با ۸ اردیبهشت‌ماه سالگرد عملیات تکمیلی والفجر ۸ و سالگرد شهید خلبان علی‌اکبر شیرودی است به طوریکه عملیات والفجر ۸ به آزادی خرمشهر منتهی شد و امیدواریم همه شهیدان این عملیات با سیدالشهدا(ع) مشهور شوند.

وی در ادامه به سالروز تخریب بقیع  اشاره کرد و یادآور شد: هشتم شوال نیز سالگرد تخریب بقیع به دست وهابیون است که وقتی وهابیون سرکار آمدند، یکی از کارهایشان تخریب بقعه چهار امام معصوم ما بود.

موسوی‌اصفهانی تأکید کرد: وهابیون با یک سلسله مسائل واهی که می‌گفتند بقعه و بارگاه حرام است، این کارهای شنیع را انجام دادند، اگر بقعه حرام است چرا برای پیامبر اسلام حلال بود؟ امیدورایم آل سعود سر عقل بیایند و این کارهایشان را جبران کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha