• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402020804173
  • خبرنگار : 50201

نماینده مردم غرب مازندران در مجلس شورای اسلامی:

رشد اقتصادی دولت باید در کف جامعه دیده شود

رشد اقتصادی دولت باید در کف جامعه دیده شود

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، رشد اقتصادی از نیم درصد به سه درصد را به عنوان عملکرد مثبت دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: انتظار این است این سه درصد رشد در کف جامعه دیده شود.

محمدعلی محسنی در همایش گرامیداشت روز کارگر که در سالن همایش بندر نوشهر برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی و مهم کارگران در توسعه جامعه، اظهار کرد: کارگران ستون فقرات توسعه کشور هستند.

وی اشتغال را تنها راه کنترل آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: بیمه کارگران و امنیت شغلی از نکات مهم و مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال‌زایی از منابع قرض الحسنه از سوی مجلس خبر داد و یادآور شد: سال گذشته به علت نبود هماهنگی ها همه اعتبارات جذب نشد.

محسنی از افزایش رشد اقتصادی از نیم درصد به سه درصد به عنوان عملکرد مثبت دولت یاد کرد و ادامه داد: انتظار این است این سه درصد رشد در کف جامعه دیده شود.

وی تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی پنج موضوع حمایت از اقشار آسیب پذیر، حمایت از تولید، کاهش تبعیض، شفافیت مالی سه قوه و حمایت از خانواده در اولویت قرار دارد.

این نماینده مجلس در ادامه به مشکلات منطقه پرداخت و با ابراز گلایه از کم توجهی به منطقه در اختصاص اعتبارات و سهمیه‌ای همچون آرد، گفت: اینکه با این حجم مسافر زیاد و کسانی که در این منطقه دارای ویلا هستند تنها سهمیه آخرهفته منطقه افزایش یابد قابل قبول نیست.

رشد اقتصادی دولت باید در کف جامعه دیده شود

ضعف نظارت مجلس و دولت

محسنی بر توجه ویژه بر امنیت شغلی کارگران تاکید کرد و ادامه داد: ضعف نظارت مجلس و دولت باعث شد ظلم بزرگی در حق کارگران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال ساماندهی نیروی انسانی است، افزود: قبل از بیمه کارگران باید به ایمنی در حین کار توجه کرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به ناهماهنگی موجود بین میزان تورم و افزایش حقوق کارگران، گفت: تورم همواره سواره است و اینکه تورم ۴۰ درصد باشد اما حقوق کارگران تنها ۲۰ درصد افزایش یابد درست نیست.

محسنی تنها راه رهایی از این معضلات را پرداختن به شعارهای مقام معظم رهبری عنوان کرد وگفت: اگر به تولید توجه شود و آن‌را تقویت کنیم مابقی مسائل حل می‌شود.

در ادامه بهزاد بیژنی رئیس انجمن استادکاران و کارگران ساختمانی نوشهر به مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: نداشتن بیمه یکی از مهم‌ترین نگرانی های برخی کارگران است.

ساماندهی کارگران فصلی

وی با تاکید بر ساماندهی کارگران فصلی نوشهر که در میادین شهر حضور دارند، افزود: باید شان کارگران حفظ شود بنابراین لازم است از سوی شهرداری مکان مناسبی اختصاص یابد.

رشد اقتصادی دولت باید در کف جامعه دیده شود

رئیس انجمن استادکاران و کارگران ساختمانی نوشهر با ابراز نگرانی در استفاده از کارگران غیر بومی از جمله کارگران افغانی به جای کارگران بومی، یادآور شد: این موضوع به شهر ضربه وارد می کند.

در پایان از واحدهای نمونه و کارگران نمونه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha