• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402021005734

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم:

شوراها می‌توانند بازوان مستحکم دولت باشند

شوراها می‌توانند بازوان مستحکم دولت باشند

ایسنا/قم مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: معتقدیم شوراها می‌توانند بازوان مستحکم دولت باشند و در دل روستاها در حوزه‌های عمرانی؛ اجتماعی و اقتصادی و هم چنین آبادانی روستا نقش آفرین باشند.

غلامرضا رحیمی رشت آبادی امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت ۹ اردیبهشت روز ملی شوراها، بیان کرد: یکی از فصولی که در قانون اساسی به آن پرداخته شده در ارتباط با شوراها است و در فصل ۷ قانون اساسی ۶ اصل در نظر گرفته شده و از اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ در زمینه شوراها و اهمیت آن پرداخته شده است.

وی شکل گیری شوراهای اسلامی را نماد عینی مردم سالاری دینی و مشارکت در حاکمیت دانست و گفت: مردم با انتخاب نمایندگانی از میان خود در شوراهای شهر وروستا در حوزه های مختلف می‌توانند نقش آفرین باشند.

رحیمی رشت آبادی مجموع اعضای شوراهای اسلامی روستایی استان قم را ۴۱۲ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۳۶ نفر در روستاهای شهرستان قم، ۱۱۶ نفر در شهرستان جعفرآباد و ۶۰ نفر هم اعضای شوراهای اسلامی روستایی شهرستان کهک را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به نظارت‌های قانونی بر فعالیت شوراها تصریح کرد: امسال طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، شورای اسلامی روستای نویس شهرستان جعفرآباد به عنوان شورای برتر روستایی استان انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: ما در قم برای نخستین بار همایش حمکرانی روستایی را با حضور ۵۰۰ نفر از فرمانداران و بخشداران از سراسر کشور برگزار کردیم چرا که معتقدیم شوراها می‌توانند بازوان مستحکم دولت باشند و در دل روستاها در حوزه‌های عمرانی؛ اجتماعی و اقتصادی و هم چنین آبادانی روستا نقش آفرین باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha