• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402021005752
  • خبرنگار : 50616

کارسوق‌های دانش آموزی، محیطی جذاب، بدون محدودیت‌های آموزشی، با علوم مختلف

کارسوق‌های دانش آموزی، محیطی جذاب، بدون محدودیت‌های آموزشی، با علوم مختلف

ایسنا/مازندران کارسوق‌های دانش آموزی فرصتی هستند تا دانش آموزان در محیطی جذاب، بدون محدودیت‌های نظام پیشرفته آموزشی، با علوم مختلف آشنا شوند.

کاری که نخستین بار درمازندران دانش آموزان علامه حلی شهرستان آمل دراین کارسوق گروهی در رشته نجوم آن را تجربه کردند.

برای همین، برنامه های کارسوق ها معمولاً شامل جلسه های گفت‌وگو، آزمایش، بحث، کارگاه های عملی، مسابقه، و سایر روش های متنوع برای آموزش هستند.

برگزارکنندگان کارسوق های دانش آموزی معمولاً به آموزش علوم علاقه دارند، موضوعات کارسوق ها می‌تواند؛ از ریاضیات و فیزیک و شیمی گرفته تا جامعه شناسی، روان شناسی، نجوم، عصب شناسی و اقتصاد بسیار متنوع باشد.

کارسوق های دانش آموزی معمولاً بین دو تا پنج روز طول می‌کشند. معمولاً یک تیم برگزارکننده که همه گونه تدارک لازم برای اجرای کارسوق را دیده است، به مدرسهٔ محل برگزاری (که گاهی اوقات در شهرستان واقع است) می‌رود.

 گاهی نیز کارسوق در سطح وسیع تری برگزار می‌شود و دانش آموزان مدارس مختلفِ یک منطقه (و گاهی دانش آموزان از سراسر کشور) در کارسوق شرکت می‌کنند. گاهی برای گزینش دانش آموزان برای شرکت در کارسوق، آزمون ورودی برگزار می‌شود.

 نخستین تجربه کارسوقی درمازندران

مدیردبستان ودبیرستان علامه حلی شهرستان آمل دررابطه با برگزاری کارسوق دانش آموزی توسط این مدرسه  به خبرنگار ایسنا، گفت: کارسوق فرصتی برای مدارس مختلف است تا برای مدت کوتاهی از امکانات آموزشی متنوع و کیفیت آموزشی بالا بهره ببرند.

مهناز داودی خاکی با بیان اینکه برای نخستین بار در مازندران وشهرستان آمل مدرسه علامه حلی اقدام به برگزاری کارسوق نجوم کرده است، افزود: دراین دوره دو روزه که یک روز دانش آموزان دختر و یک روزدانش آموزان پسر حضور داشتند، به صورت عملی با تلسکوپ ودیگرتجهیزات پیشرفته رصد ماه وستاره ودیگر اجرام آسمانی در شب و روز با حضور کارشناس این رشته آشنا شدند.

کارسوق‌های دانش آموزی، محیطی جذاب، بدون محدودیت‌های آموزشی، با علوم مختلف

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره وکارسوق آموزشی در راستای ایجاد خلاقیت ونوع آوری برای دانش آموزان ونیز در سالی تحصیلی که برای دانش آموزان همراه با انتخاب رشته تحصیلی همراه است، اضافه کرد: با شناسایی استعدادهای دانش آموزان وهدایت آنها به سمت انتخاب آگاهانه و رشته تحصیلی مناسب می‌تواند باعث بروز خلاقیت های ویژه آن‌ها در رشته های خاص شود.

 تجربه کار گروهی و تداوم برگزاری کارسوق ها

مدیرمدرسه علامه حلی آمل ادامه داد، در کارسوق معمولاً مطالب علمی جالبی که در برنامهٔ رسمی آموزشی مدارس گنجانده نشده است، به دانش آموزان عرضه می‌شود.

داودی خاکی،  با اشاره به اینکه برگزاری این دوره تجربه کار گروهی برای دانش آموزان شده واین کارسوق ها با قوت بیشتر در رشته های دیگری نیز ادامه خواهد داشت، یادآورشد: کارسوق ها معمولاً انگیزه‌ای برای دانش آموزان جهت شرکت در فعالیت هایی فراتر از برنامهٔ درسی هستند؛  که زمینه حضور آنها را برای انجام طرح های دانش آموزی، شرکت در المپیادهای علمی، شرکت در جشنواره هایی خوارزمی و گردهمایی دانش آموزی انجمن فیزیک ایران فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha