• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402021106017
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

نگاه دولت حمایت ویژه‌ از جامعه کارگری است

نگاه دولت حمایت ویژه‌ از جامعه کارگری است

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: نگاه دولت به ویژه در آغاز سال گذشته و تداوم آن در سال جاری حمایت ویژه‌تر از جامعه کارگری بود و اتفاقی که سال گذشته در افزایش حقوق افتاد کم نظیر بود و کماکان نگاه بر همین منوال است.

محمدمهدی اعلایی شب گذشته ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در نشست با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان قزوین اظهار کرد: بیشترین دغدغه نمایندگان تشکل‌های کارگری مباحث مربوط به قوانین بیمه‌ای تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این ۲ مجموعه باید نقش آفرینی بیشتری در جهت رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری داشته باشند.

وی ادامه داد: نگاه دولت به ویژه در آغاز سال گذشته و تداوم آن در سال جاری حمایت ویژه‌تر از جامعه کارگری بود و اتفاقی که سال گذشته در افزایش حقوق افتاد کم نظیر بود و کماکان نگاه بر همین منوال است.

این مسئول گفت: با محدود شدن منابع انسانی به طور قطع رقابت برای کسب نیروی کار در بین واحدهای تولیدی به وجود می‌آید که همین موضوع زمینه و انگیزه‌ای جدی برای تقویت مباحث رفاهی و درآمدی کارگران از جمله مسکن خواهد بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی با بیان اینکه اصل و اساس تولید و ایجاد ارزش افزوده، انسان و نیروی کار است، بیان کرد: تعابیر امام خمینی(ره) درباره کار نگاه حاکمیتی در زمینه کار است و این نگاه باید در بین مدیران هم نهادینه شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هرجایی که بناست تحولی در موضوعات اقتصادی رقم بخورد نیروی کار باید در آنجا حضور فعال داشته باشد، البته در این مسیر ابتکار، خلاقیت، مهارت و کارآفرینی نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی برخی از بنگاه‌های اقتصادی در تأمین نیروی کار با مشکل روبه‌رو هستند و برای جذب کارگر باید انگیزه ایجاد و خدمات رفاهی خوبی را فراهم کنند، به همین دلیل بنگاه‌های اقتصادی با ارزش افزوده بالا به سمت و سویی خواهند رفت که به فهم و تعامل مشترک با کارگر می‌رسند.

اعلایی عنوان کرد: استان قزوین به دلیل وزن قابل توجهی که در اقتصاد کشور دارد می‌تواند با سیاست‌گذاری و  رایزنی‌های درست در حوزه کارگری نقش آفرینی کشوری داشته باشد و این موضوع هم باید در دستور کار ویژه قرار گیرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: فرآیندهای کیفی خدمت‌رسانی باید در ادارات کار و تأمین اجتماعی مورد بازبینی قرار گیرد و باید شأنیت مراجعه‌کنندگان رعایت و سرعت در ارائه خدمت بیشتر شود، چراکه اکثر بیمه شدگان استان کارگر هستند و باید با احترام با آن‌ها برخورد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha