• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402021106045
  • خبرنگار : 50167

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

امر به معروف و نهی از منکر هدف امام حسین (ع) در قیام بود

امر به معروف و نهی از منکر هدف امام حسین (ع) در قیام بود

ایسنا/زنجان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام، نجات اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی (ره) با قیام خود ادامه‌دهنده راه حضرت شدند و به فضل الهی حکومت اسلامی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام علی رضایی شامگاه روز گذشته (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج در سالن اجتماعات نور زنجان برگزار شد، با بیان اینکه تفکر و اندیشه‌های ناب شهید مطهری الگویی کامل برای همه افراد است، اظهار کرد: شهید مطهری عالم به زمانه بود و از معدود شخصیت‌هایی است که هم مرد میدان علم و هم میدان عمل بود.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در خصوص شهید مطهری، افزود: بسیاری از شاگردان ایشان درس‌های اصول و فقه را گذارنده بودند، اما تعداد معدودی از شاگردان فقهی، ذهن فلسفی داشتند که شهید مطهری بارزترین آن‌ها بود. 

این مسئول در رابطه با ویژگی‌های بارز شهید مطهری، تصریح کرد: احترام ویژه به پدر و مادر، توکل به خداوند متعال، توسل به ائمه اطهار (ع)، خواندن نماز اول وقت، رعایت آداب نماز خواندن، احترام به اساتید و دانشجویان، اخلاص در عمل، تواضع و روحیه خدمت از جمله ویژگی‌های شهید مطهری است. 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه امام حسین (ع) برای نجات دین اسلام و ندای حق قیام کرد و هدف او از این قیام زنده نگه داشتن دین اسلام بود، گفت: امام خمینی (ره) نیز در سال ۴۲ در قم از علما، مراجع، دانشجویان و مردم خواستند برای نجات اسلام قیام کنند و این سخنرانی نقطه عطف آغاز مبارزات انقلاب اسلامی شد. 

وی با بیان اینکه ملت سرافراز ایران نیز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز پای آرمان‌های خود ایستاده و در راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و در مراسم عزاداری شاهد آن هستیم و این نشان از عزت و اقتدار ملت ایران است، افزود: هدف امام حسین (ع) از قیام، نجات اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی (ره) با قیام خود ادامه‌دهنده راه حضرت شدند و به فضل الهی حکومت اسلامی تشکیل شد. 

این مسئول با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که این محرم و صفر است اسلام را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: با زنده نگه داشتن نام سیدالشهدا (ع) اسلام نیز زنده نگه داشته می‌شود و همچنین باید اندیشه و افکار شهید مطهری به عنوان الگو مورد استفاده همگان مخصوصا سپاهیان و بسیجیان قرار گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha