• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402021106240
  • خبرنگار : 50034

کسری مرغ در بازار همدان وجود ندارد

کسری مرغ در بازار همدان وجود ندارد

ایسنا/همدان مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه کسری مرغ در بازار همدان وجود ندارد، گفت: روز گذشته ۱۴۱ تن مرغ وارد بازار شده که حجم بالایی در فروشگاه‌های عرضه مازاد مانده است.

داریوش سرحدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمبودی در زمینه گوشت مرغ در همدان وجود ندارد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده نیاز استان در حال تأمین است و اگر در بعضی روزها مقدار کشتار از میزان مصرف کمتر باشد با تزریق مرغ منجمد کسری را جبران خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی کشتار انجام شده است، تصریح کرد: اعداد حکایت از این دارد که در بحث تأمین مرغ بسیار بهتر از سایر استان ها هستیم.

سرحدی با بیان اینکه جوجه‌ریزی تا ۹ اردیبهشت‌ماه نزدیک به ۵۰۰ هزار قطعه بوده است، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته دو میلیون قطعه جوجه‎‌ریزی در استان صورت گرفت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون ۴۰۰ تن مرغ منجمد وارد بازار استان شده است، اظهار کرد: دغدغه‌ای از بابت تأمین مرغ در بازار نداریم.

وی درباره وضعیت گوشت قرمز نیز خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بارش های خوب و وضعیت مناسب مراتع، دامداران تمایل به حفظ دام های خود دارند و میزان کشتار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در واقع به حالت نرمال رسیده است.

سرحدی با اشاره به توزیع گوشت گرم دولتی در بازار، گفت: امروز نزدیک به ۱.۹۰۰ تن گوشت گرم گوساله با نرخ ۲۹۹ هزار تومان وارد بازار می‌شود که نرخ آن حدود ۶۰ هزار تومان کمتر از بازار است.

این مقام مسئول اظهار کرد: از ۱۶ فرودین‌ماه تاکنون شش تن گوشت قرمز گرم از تهران دریافت کردیم و در چهار مرحله در بازار استان توزیع شده است و از این به بعد نیز گوشت گوسفندی توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ خلأیی در زمینه گوشت قرمز در استان وجود ندارد، یادآور شد: سال گذشته حدود ۱۰۳۷ تن گوشت منجمد در استان توزیع شده است که تنها ۲۲۵ تن آن به اسفندماه اختصاص داشت.

سرحدی در پایان با بیان اینکه تا زمانی‌که گوشت گرم وجود دارد، نیازی به توزیع گوشت منجمد نیست، خاطرنشان کرد: تولید گوشت قرمز در استان به اندازه کافی است و جوابگوی نیاز استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha