• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402021106404
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد

فرسودگی اساسی برخی از دستگاه‌های بیمارستانی در زنجان

فرسودگی اساسی برخی از دستگاه‌های بیمارستانی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با فرسودگی اساسی برخی از دستگاه‌های بیمارستانی به‌خصوص پس از گذراندن بحران کرونا مواجه شده‌ایم که در صدد رفع آن هستیم.

حسن بختیاری ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که در سالن جلسات روزبه این دانشگاه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته سلامت، اظهار کرد: حوزه عمرانی دانشگاه در سه‌ ماهه ۱۴۰۰، ۴۰ پروژه عمرانی را در شهرستان‌های استان زنجان به بهره‌برداری رساند و در سال ۱۴۰۱, به ارزش دویست میلیارد تومان پروژه افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه خیرساز رجب‌علی مقدم پیشرفت بالای ۸۰ درصدی داشته است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان حدود ۱۰ هزار کارمند دارد که چارت تشکیلاتی و شرایط احراز احصاء شد تا نیروها بسته به توانمندی در جای خود قرار بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه ارائه خدماتی که در دوران کرونا تعطیل شده بود در حال انجام است، تصریح کرد: فرسودگی امکانات در بخش‌ها تا بخشی جبران شد و در اتاق‌های عمل در بخش اطفال ۶ دستگاه ونتیلاتور خریداری شد و دستگاه سی‌تی‌ آنژیوگرافی نیز خریداری شده و امید است به‌زودی تحویل دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای شهرستان خدابنده قطعی شده است، گفت: دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های ولی‌عصر (عج) و آیت‌الله موسوی زنجان یک هفته است که خراب بود؛ ولی دستگاه مورد نظر در بیمارستان ولی‌عصر (عج) از روز گذشته فعال شده و دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌ آیت‌الله موسوی نیز در حال تعمیر است؛ گفتنی است در مدت خرابی دستگاه سی‌تی‌اسکن با تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی استان با بیمارستان بهمن طی مدت مذکور داشت بدون هزینه بیماران سی‌تی‌اسکن می‌شدند.

این مسئول با بیان اینکه فرسودگی اساسی در دستگاه‌ها به‌خصوص پس از گذراندن بحران کرونا در استان رخ‌ داده که در صدد رفع آن هستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرسوده شناسایی شده و برای رفع مشکلات تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.

بختیاری در رابطه‌ با موضوع دریافت زیرمیزی در حوزه درمان، اظهار کرد: پدیده زیرمیزی رخدادی نامیمون است که متاسفانه وجود دارد و علت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که در کنار برخورد با این مقوله، باید بسترهای ایجادکننده این موضوع را مورد توجه قرار داد.

وی در رابطه‌ با مهاجرت پزشکان و پرستاران استان نیز افزود: مهاجرت پزشکان و پرستاران را داریم؛ ولی آمار آن‌قدر که گفته می‌شود، نیست؛ قطعاً یک‌سری امکانات و جاذبه‌هایی در کشورهای دیگر وجود دارد؛ اما باید مدیریت کرد که یک‌سری کارها نیز در این‌خصوص شروع شده است.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان از بودجه غذا و دارو برای بخش‌های دیگر استفاده نشده است و تنها در حوزه سرم نیز ۲ مرتبه هر بار حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مواد اولیه داروها، خارجی است و تعداد زیادی از تولیدکنندگان داروها در کشور، خصوصی هستند و ناهماهنگی‌هایی وجود داشت که در اختیار حیطه دانشگاه نیست؛ ولی تلاش کردیم هیچ سهمیه‌ای از استان زنجان خارج نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha