• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402021106436
  • خبرنگار : 50598

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان:

تعداد تشکل‌های کارگری استان مرکزی با تعداد کارگاه‌هایش تناسب ندارد

تعداد تشکل‌های کارگری استان مرکزی با تعداد کارگاه‌هایش تناسب ندارد

ایسنا/مرکزی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی گفت: استان مرکزی حدود ۳۵۰۰ کارگاه تولیدی فعال دارد اما تعداد تشکل‌های کارگری استان تناسبی با تعداد کارگاه‌های تولیدی ندارد و می‌طلبد که تشکل های کارگری را بیشتر به رسمیت بشناسیم.

علی زند دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در جشنواره تجلیل از کارگران و گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان مرکزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری دستوراتی را پیرامون افزایش سطح معیشت و امنیت شغلی کارگران داشتند که امیدواریم دولت همت ویژه‌ای برای اجرای فرمایشات ایشان داشته باشد.

زند با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت‌های قانون کار غافل شویم افزود: از مطالبات جدی کارگران، تعیین تکلیف تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار پیرامون قراردادهای کوتاه مدت چند ماهه است. انتظار ما این است که امنیت شغلی برای کارگران بیش از پیش فراهم شود. 

وی با بیان اینکه همه شوراها و تشکل ها در راستای قانون حرکت می‌کنند تصریح کرد: امیدواریم به مناسبت روز کارگر تعدادی از اعضای تشکل های کارگری که مطالبات کارگری را دنبال می‌کردند به کار خود بازگردند. استان مرکزی حدود ۳۵۰۰ کارگاه تولیدی فعال دارد اما تعداد تشکل‌های کارگری استان تناسبی با تعداد کارگاه‌های تولیدی ندارد و می‌طلبد که تشکل های کارگری را بیشتر به رسمیت بشناسیم. جامعه کارگری از قبل انقلاب خودش را به انقلاب ثابت کرده و خواسته‌های آنها صنفی بوده به هیچ وجه سیاسی نیست و مرزشان را با دشمنان مشخص کرده اند. 

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان مرکزی افزود: یکی از مباحثی که در جامعه ما مطرح است بحث اصلاح یا تغییر بعضی قوانین است. مقام معظم رهبری سه درخواست را در در حوزه کارگری داشتند که شامل امنیت، معیشت و ارتقای سطح زندگی کارگری است که امیدواریم دولت به این سه امر توجه ویژه داشته باشد.

زند با بیان اینکه جامعه کارگری، جهادی زندگی می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم اگر قرار نیست حقوق کارگران افزایش داشته باشد، حداقل تورم کنترل شود تا وضع معیشت کارگران بهبود یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha