• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402021106524
  • منبع : نمایندگی سمنان

اشتغال به کار بیشتر از نیمی از زندانیان استان سمنان

اشتغال به کار بیشتر از نیمی از زندانیان استان سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان همزمان با روز کارگر از اشتغال به کار ۵۵ درصدی محکومین قضایی در مشاغل داخل و خارج زندان خبر داد و گفت: با اقدامات قضایی در مجموع یک هزار و ۱۲۷ نفر از محکومین کیفری در داخل و خارج زندان‌ها به چرخه تولید اضافه شدند.

‍محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان ۱۱ اردیبهشت ماه در بازدید از واحدهای صنعتی پلی اتیلن و فولاد آلیاژ مستقر در شهرک صنعتی سمنان ضمن تبریک روز کارگر به نیروهای انسانی این واحدها، پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی شدند.

وی بیان کرد: مباحث و مطالبات خاصی در واحدهای صنعتی مطرح و مشکلات مرتبط با دستگاه قضا به‌منظور تسریع در حل آن‌ها بررسی شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان مشکل واحد پلی اتیلن را سرمایه در گردش و تاخیر در احداث بنا در زمین شهرک صنعتی عنوان و اظهار کرد: این واحد، زمینی در شهرک صنعتی سمنان دارد که قرارداد حق انتفاع آن بخاطر تاخیر در احداث بنا در حال فسخ می‌باشد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان سمنان در راستای شعار سال مهار تورم، رشد تولید گام برمی‌دارد.

عبداللهی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا به‌منظور رونق تولید و توسعه اقتصادی استان سمنان، تصریح کرد: در سال گذشته،  ۴۲ واحد صنعتی تولیدی به کمک دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: با حمایت دستگاه قضایی اشتغال ۶ هزار و ۵۶۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحدهای تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان استان سمنان مشغول فعالیت شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه استان صنعتی و نیازمند نیروی انسانی است، افزود: تاکنون ۱۴۰ نفر از محکومین کیفری که امکان خروج از زندان‌ها را داشتند، در کارخانجات استان مشغول کار شدند.

به گفته وی، با اقدامات قضایی در مجموع یک هزار و ۱۲۷ نفر از محکومین کیفری در داخل و خارج زندان‌ها به چرخه تولید اضافه شده که ۵۵  درصد محکومین را شامل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان یادآور شد: محکومان شاغل در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، هفت درصد افزایش داشته است.

محمدرضا باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی پلی اتیلن و فولادآلیاژ مستقر در شهرک صنعتی سمنان گفت: سیاست این شرکت کمک به واحدهای صنعتی به‌منظور تحقق شعار سال، رشد تولید است.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی با دستگاه‌های اجرایی و بعضا با دستگاه قضا درگیر مشکلاتی هستند که با همکاری دستگاه‌ها می‌توان این مشکلات را حل کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان  ادامه داد: با هماهنگی دستگاه قضا و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان مشکل واحد پلی‌اتیلن مرتفع گردید.

وی با اشاره به مشکل واحد صنعتی آلیاژ فولاد، تصریح کرد: مشکل اصلی واحد ترانزیت کالا بوده که با مساعدت دستگاه‌های ذیربط این مساله رفع خواهد شد.

باقری با اشاره به نیاز نیروی انسانی در کارخانجات استان سمنان ، تاکید کرد: واحدهای صنعتی با در نظر گرفتن قوانین می‌توانند از اشتغال زندانیان در بخش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha