• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402021207192
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل کتابخانه های گلستان مطرح کرد؛

روایتی از ۲ زندانی گلستانی که برنده جشنواره کتاب رضوی شدند

روایتی از ۲ زندانی گلستانی که برنده جشنواره کتاب رضوی شدند

ایسنا/گلستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: تا امروز بیش از ۵ هزار گلستانی در جشنواره کتاب و کتابخوانی رضوی شرکت کردند که تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان از مددجویان ندامتگاه‌ها هستند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی ظهر سه شنبه ۱۲ اردیبهشت در  نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:  فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره رضوی در تاریخ ۲۳ بهمن سال ۱۴۰۱ منتشر شده و  علاقه‌مندان تا انتهای خرداد برای ارسال آثار فرصت دارند.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) و به ویژه سیره رضوی و معرفی کتاب‌های فاخری که در خصوص ائمه اطهار(ع) چاپ شده از جمله اهداف این جشنواره است، گفت: این جشنواره در سه بخش کودک و نوجوان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان ادامه داد: سال گذشته گنبدکاووس با چهار هزار و ۹۹۷ نفر، بندرترکمن با چهار هزار و ۲۷۹ نفر و گرگان با سه هزار و ۷۷۳ نفر به ترتیب بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره رضوی در استان گلستان را به خود اختصاص دادند.

میرزاعلی میزان مشارکت بانوان گلستان در جشنواره سال گذشته را ۱۹ هزار و ۵۵۸  نفر و میزان مشارکت مردان را ۱۷ هزار و ۷۴۱نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته مجموع مشارکت یازدهمین دوره جشنواره رضوی در استان گلستان، ۳۷ هزا و ۲۹۹ نفر بود که از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۸ نفر به صورت الکترونیک و هزار و ۲۵۹ نفر به صورت مکتوب ویژه زندایان برگزار شد.

وی بیان کرد: استان گلستان سال گدشته از بین استان‌های اهل سنت نشین مقام اول شرکت در جشنواره رضوی را به خود اختصاص داده و در مجموع رتبه ششم جشنواره رضوی را کسب کرد که بیانگر عمق و ارادت قلبی اهل سنت گلستان به امام رضا (ع) است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با اشاره به اینکه دو نفر از افراد برگزیده یازدهمین دوره جشنواره رضوی از مددجویان ندامتگاه بودند، گفت: سال گذشته در جشنواره رضوی برای اولین بار در استان گلستان کتاب ویژه ناشنوایان منتشر شد که مورد استفاده علاقه‌مندان سرار کشور قرار گرفت.  

میرزاعلی از مشارکت  پنج هزار نفر در دوازدهمین دوره جشنواره کتاب و کتاب‌خوانی رضوی تا امروز خبر داد و افزود: در دو سال گذشته ۵۵ دستگاه اجرایی در جشنواره رضوی  شرکت فعال داشتند که اداره آموزش و پرورش با ۲ هزار  ۳۱ نفر، سازمان زندان‌ها با هزار و ۲۵۹ نفر  و اداره کل دادگستری با ۴۷۹ نفر بیشترین میزان شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده بودند.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha