• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402021207450
  • خبرنگار : 50204

پیشرفت ۴۴ درصدی پروژه ۶۰۰ واحدی مسکن غدیر در اراک

پیشرفت ۴۴ درصدی پروژه ۶۰۰ واحدی مسکن غدیر در اراک

ایسنا/مرکزی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: پروژه کوی کوثر در اراک می بایست تاکنون به ۴۶ درصد پیشرفت می رسید که الان ۴۴ درصد آن محقق شده و در حال حاضر مشغول اخذ پیمانکار برای نازک کاری هستیم.

علی عسگری در حاشیه بازدید از پروژه کوی کوثر در اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمین پروژه اقدام ملی غدیر در قالب طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شد، ۴۶ هزار و ۱۳۰ متر زمین این پروژه به نام راه و شهرسازی سند خورده که در تاریخ ۱۹ مرداد سال ۹۹ به بنیاد مسکن جهت الحاق با طرح جامع شهر اراک واگذار شد.

وی افزود: ۲۴ اسفند سال ۹۹ بنیاد موفق به اخذ پروانه ساخت این زمین شد که ۶۰۰ واحد مسکونی و یک قطعه تجاری و یک قطعه رستوران نیز پیش بینی شده است. این پروژه در جنب پروژه کوثر قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: متوسط زیربنای هر واحد ۸۵ تا ۹۰ متر دو خوابه است که در قالب ۱۷ بلوک ۸ طبقه تعریف شده است.

عسگری اضافه کرد: در حال حاضر پیمانکار برای اسکلت و سفت کاری انتخاب شده و حدود ۹۰ درصد اسکلت پروژه تکمیل شده است، همچنین ۴۵ درصد سفت کاری پروژه نیز در قالب ۲۵۵ واحد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه می بایست تاکنون به ۴۶ درصد پیشرفت می رسید که الان ۴۴ درصد آن محقق شده و در حال حاضر مشغول اخذ پیمانکار برای نازک کاری هستیم تا با فعالیت ۲ پیمانکار اجرای نازک کاری پروژه پیش برود.

عسگری خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این پروژه شهریور ۱۴۰۳ به اتمام برسد اما طبق برنامه تا آخر سال اولین بلوک ها به اتمام می رسند و تلاش بر این است که از ابتدای سال آینده تحویل واحدها آغاز و سپس محوطه سازی ها شروع می شود.

وی بیان کرد: در سطح استان مرکزی در شهرهای آشتیان، تفرش، زرندیه، شازند، محلات، دلیجان، کمیجان و فراهان ۴۲۸۵ واحد در حال ساخت است. ۲۱۱۸ واحد معرفی به بانک شده و ۲۰۲۰ واحد انعقاد قرار داد شده است.

عسگری افزود: در حال حاضر برای ۲۴۴۲ واحد پروانه ساخت اخذ شده و در مجموع در سطح استان ۱۸۵۹ واحد فوندانسیون، ۱۳۲۲ اسکلت و سقف، ۵۳۹ واحد اتمام سفت کاری انجام شده و تاکنون ۱۲۷ واحد تحویل داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha