• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402021307792
  • خبرنگار : 50604

رئیس دادگستری گلستان خبر داد؛

وصول ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی گلستان در فروردین ماه

وصول ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی گلستان در فروردین ماه

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری قضایی در این استان، ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی از  یکی از بدهکاران کلان بانکی استان وصول شد .

حیدر آسیابی امروز در جلسه شورای قضایی استان که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری قضایی در این استان، ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی از یکی از بدهکاران کلان بانکی استان وصول شد.
وی بیان کرد: با پیگیری ستاد اقتصادی مقاومتی دادگستری این استان، سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل، احیا و شرایط بازگشت به کار هزار و ۱۳ نفر، فراهم شد. 
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این مدت همچنین با ورود دادگستری استان از تعطیلی ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی که در آستانه تعطیلی و بیکاری ۲ هزار و ۵۶ نفر بودند جلوگیری شد.
آسیابی قرار گرفتن پتروشیمی استان در آستانه آغاز عملیات اجرایی را مهم ترین دستاورد دادگستری استان در حوزه توسعه استان عنوان کرد و افزود: پس از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان، بیش از ۱۶ ماه کار و تلاش شبانه روزی انجام شد که در نتیجه آن به زودی کار اجرایی پتروشیمی آغاز می شود که رهاورد آن برای استان ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه و ایجاد دست کم ۶ هزار فرصت شغلی است.
وی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده پولشویی در موسسه نور هم یکی از اقدامات بزرگ دادگستری استان بود که در قالب این پرونده ۶ هزار میلیارد تومان اموال و وجوه وجوه حاصل از این پولشویی را توقیف کردیم که در نوع خود بی نظیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: تا کنون ۸ جلسه رسیدگی پرونده برگزار شده و امیدواریم حداکثر تا پایان خرداد، دادگاه خود را صادر کند.
وی در ادامه با اشاره با سازش ۴۶ درصدی پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف استان گفت: پارسال ۲۲ محکوم به قصاص هم با تلاشهای صلح یاران و اعضای این شورا، دوباره به زندگی بازگشتند.
رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: با رصد و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری ۴۴ کارچاق کن، ۱۸ وکیل و کارشناس متخلف سال گذشته شناسایی و دستگیر شدند که گام بزرگی در مبارزه با فساد  بود.
آسیابی افزود: مسدود شدن  ۴۰۴ چاه غیرمجاز، آزادسازی ۱۳۰ هکتار حریم و بستر رودخانه ها ، و خلع ید ۵۱۵ هکتار اراضی منابع ملی از تلاش های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه طی سال گذشته بود.
وی خاطرنشان کرد: مشکل ۲۵ ساله آب‌بندان‌های غیرمجاز در بستر رودخانه گرگانرود سال گذشته پیگیری و با تخریب ۸۴ آب‌بندان غیرمجاز ۱۰ میلیون مترمکعب به طور عادلانه در پایین‌دست تقسیم شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha