• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402021307813
  • منبع : نمایندگی همدان

بهره‌برداری نخستین مرکز نوآوری کارگاهی کشور در همدان

بهره‌برداری نخستین مرکز نوآوری کارگاهی کشور در همدان

ایسنا/همدان امروز فاز اول نخستین مرکز نوآوری کارگاهی کشور توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همدان تکمیل و با حضور رئیس این ستاد و استاندار بهره برداری شد.

نماینده مؤسسه دانش بنیان برکت در استان همدان چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه این مرکز اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع که پیش‌تر انبار شن و ماسه اداره راه بود، از دو سال پیش آغاز شد.

ارسلان باسلی‌زاده افزود: این مؤسسه دانش بنیان که کار سرمایه گذاری خطرپذیر و حمایت از طرح های نوآوری و خلاق را عهده دار است، با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این طرح را اجرایی کرد به طوریکه برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نماینده مؤسسه دانش بنیان برکت در استان همدان در ادامه مطرح کرد: عملیات اجرایی فاز دوم توسعه طرح مرکز نوآوری کارگاهی کندو در زمینی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع و پیش بینی ۸۰ میلیارد تومان امروز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل ۳۰ سوله کارگاهی هر یک به وسعت ۳۰۰ متر مربعبه همراه فضای کامل اداری است، یادآور شد: این طرح طبق پیش بینی های صورت گرفته تا پایان امسال بهره برداری می شود.

استاندار همدان نیز بیان کرد: برکات و خیرات نظام جمهوری اسلامی برای ملت ایران بسیار زیاد بوده که مهمترین آن خودباوری و خوداتکایی است در حالیکه نظام استکبار دنبال این بود که کشورمان توسعه نداشته باشد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه این خودباوری را در مرحله نخست امام راحل سپس رهبری انقلاب در وجود جوانان نهادینه کردند، افزود: هر چند در مقاطعی دولت ها حرکتشان در اجرای اموری ضعیف بود، چاره کار شکل دهی مجموعه های شتاب دهنده نظیر فرمان امام(ره) است تا فارغ از نگاه بروکراتیک کار را عملیاتی و اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت این ستاد شاهد اقدامات بزرگی در کشور و در استان همدان هستیم، ادامه داد: اقدامات جهادی ستاد فرمان امام(ره) با نگاه دولت سیزدهم عجین شده و این نگاه در پیکره دولت و سایر اجزا تسری یافت و با حمایت همه جانبه بخش های مختلف با نوآوری و خلاقیت شکل خوبی گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سال اول کار دولت با نگاه ویژه دولت سیزدهم به بنیاد نخبگان و توجه به فناوری و تقویت دانش محور اقدامات خوبی شد، اضافه کرد: در این راستا برای دانشگاه های مأموریت‌محور کارهایی تعریف شد که تاکنون اقدامات ارزشمندی در دانشگاه ها انجام شده همچنین در دیگر بخش ها با توجه به شعار سال اقداماتی شد.

وی خاطرنشان کرد: همدان طبق ارزیابی وزارت کشور در اقتصاد دانش بنیان رتبه اول کشور را کسب کرد همچنین در راستای اصلاح الگوی کشت با توجه به مشکلات و بحران آب در استان اقدامات خوبی انجام شد.

قاسمی‌فرزاد در پایان بیان کرد: برای بهره برداری از مدرسه خاص استثنایی ۱۰ میلیارد تومان از سوی دولت هزینه شد و مابقی توسط ستاد فرمان امام(ره) و خیران تأمین شد همچنین ستاد فرمان امام(ره) مقرر شد هزینه تجهیز آن را بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha