• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402021408639
  • منبع : نمایندگی خوزستان

برگزاری اولین کنگره فصلی جراحی دست پس از کرونا در اهواز

برگزاری اولین کنگره فصلی جراحی دست پس از کرونا در اهواز

ایسنا/خوزستان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از برگزاری کنگره فصلی جراحی دست در دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد.

دکتر مصطفی علوی متخصص جراحی و فلوشیپ جراحی دست در این خصوص گفت: این اولین کنگره جراحی دست پس از دوران کرونا در ایران است که به میزبانی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال برگزاری است و اساتید جراحی دست از سراسر ایران در این رویداد علمی آموزشی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این کنگره اساتید جراحی دست، نورولوژی اطفال، فیزیوتراپی، کار درمانی، جراحی و ارتوپدی به عنوان سخنرانان کلیدی و رئیس پنل‌های تخصصی حضور دارند.

دبیر علمی کنگره فصلی جراحی دست خاطرنشان کرد: با توجه به در نظر گرفتن امتیاز بازآموزی مناسب، تعداد زیادی از همکاران فعال در حوزه آموزش مداوم از سراسر استان خوزستان در این کنگره حضور دارند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این کنگره گفت: این کنگره چهار محور اصلی دارد که از آن جمله می‌توان به اختلالات شبکه بازویی مادرزاری و اعصاب محیطی، آرتروسکوپی مفاصل مخصوصا مچ و آرنج، روش‌هایی برای پوشش بافت نرم در جراحی ترمیمی و شکستگی آرنج و آسیب‌های ناشی از آن در بزرگسالان و اطفال اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره انجمن جراحی دست عنوان کرد: انجمن جراحان دست ایران توسط زنده‌یاد دکتر جمال السادات گوشه، پدر جراحان دست ایران، تاسیس شد؛ وی دانش‌آموحته کشور فرانسه بود که این رشته را در دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد. از سال ۱۳۸۸ برنامه آموزشی مشخصی برای این رشته تعیین شده است و جراحان عمومی و متخصصین ارتوپدی نیز می‌توانند با تحصیل در این رشته و پس از فارغ التحصیلی، عضو انجمن جراحان دست ایران شوند.

علوی در ادامه تصریح کرد: در این کنگره پنج پنل تخصصی در نظر گرفته شده است که برای این پنل‌ها پنج سخنران خارجی از کشورهای فرانسه، کانادا و آمریکا، ۱۲ سخنران داخلی و ۱۰ نفر از اساتید گروه‌های اطفال، ارتوپدی و جراحی پلاستیک حضور دارند.

به گزارش ایسنا، این کنگره پیش‌تر در شهرهای یزد، زنجان و همدان برگزار شده بود که پس از دوران کرونا برای اولین بار در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha