• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402021408670
  • منبع : نمایندگی قزوین

فتاح:

تحریم‌ها مانع کار بنیاد مستضعفان نیست

تحریم‌ها مانع کار بنیاد مستضعفان نیست

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح خط جدید شرکت کاشی پارس گفت: تحریم‌ها به هیچ عنوان مانع کار بنیاد مستضعفان در راه کمک به رشد تولید و افزایش صنایع نشده و نمی‌شود.

سید پرویز فتاح امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در مراسم افتتاح خط تولید جدید در شرکت کاشی پارس شهر صنعتی البرز اظهار کرد:  در سال مهار تورم این خط تولید و توسعه شرکت قدیمی و با سابقه کاشی پارس را افتتاح می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: ممکن است برای تحقق شعار سال مشکلاتی مانند تحریم وجود داشته باشد اما این تحریم‌ها به هیچ عنوان مانع کار بنیاد مستضعفان در راه کمک به رشد تولید و افزایش صنایع نشده و نمی‌شود.

وی گفت: کاشی پارس شرکتی قدیمی بود که برای پایداری در بازار داخلی و خارجی نیازمند توسعه و راه‌اندازی خط تولید جدید بود که سرمایه‌گذاری آن با همکاری دولت و خریدهای مورد نیاز داخلی و خارجی انجام شد و تحریم‌ها مانع رشد و ترقی این شرکت نشد.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: اگرچه مشکل مالی و تأمین ارز وجود داشت اما تمامی مسائل برطرف شد تا خط تولید کاشی با ظرفیت اسمی ۱/۵ میلیون مترمربع در سال راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته باعث اشتغال بیشتر و افزایش تولید و صادرات و تأمین نیاز داخلی شد که در این میان نباید از تأثیرگذاری مشاوران و طراحان خط احداث و نصب به سادگی عبور کرد.

فتاح تصریح کرد: نگاه ما به استان قزوین توسعه‌ای مطابق با شرایط و تکنولوژی روز دنیا و جامعه است. در شرکت کاشی پارس سه خط فعال بود اما نیاز بود تا کاشی سرامیک‌های جدید پُرسلان در ابعاد و طرح‌های جدید با آخرین تکنولوژی روز دنیا راه‌انداری شود که در همین راستا سرمایه‌گذاری از سوی بنیاد مستضعفان انجام شد تا ترکیبی از تکنولوژی وارداتی و ایرانی را در تولیدات این شرکت شاهد باشیم.

وی افزود: عمده خط تولید حاصل توانمندی دانش‌بنیان‌های داخلی است که در این راستا با اعتماد به نیروی داخلی و پرهیز از خرید خارجی، هزینه‌ها به نحو قابل توجهی کاهش یافت. ابعاد کاشی پرسلان و سرامیک، همتراز دنیاست و ۷۰ درصد تولیدات این شرکت صادراتی است و با اجازه دولت صددرصد محصولات شرکت قابلیت صادر شدن به کشورهای هدف را داراست.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان گفت: این روند حمایتی بنیاد مستضعفان از تولید و افزایش آن در این شرکت سبب افزایش ۱/۵ میلیون مترمربعی در ظرفیت تولید کاشی پُرسلان شده است و دیگری نیازی به واردات کاشی با این کیفیت از ایتالیا و ترکیه نیست چون در صادرات کاشی حرفی برای گفتن داریم. افزایش خطوط تولید، حجم صادرات و رضایتمندی کارگران و پرسنل از شرایط شرکت نشان از پویایی و مدیریت شایسته این شرکت دارد.

افزایش نیروی کار در شرکت کاشی پارس

در ادامه سعید موذنی، مدیر تولید شرکت کاشی پارس نیز در جمع خبرنگاران، درباره احداث خط جدید تولید کاشی، اظهار کرد: در خط تولید کاشی پرسلان ۷۰ نیروی کار جدید به صورت مستقیم و ۳۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم بر ظرفیت پرسنل شرکت افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت کاشی پارس از سال ۱۳۵۲ راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۲ فاز تولید کاشی دیواری، یک فاز کاشی پرسلانی دارد که فاز جدید آن هم با استفاده از تکنولوژی ایتالیایی راه‌اندازی شده که جزو معدود شرکت‌هایی است که کاشی در اندازه بزرگ تولید می‌کند.

مدیر تولید شرکت کاشی پارس خاطرنشان کرد: این شرکت با برخورداری از چهار فاز و چهار خط تولید علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور، بازار صادراتی عراق و سوریه را هم در اختیار دارد.

راهی برای رسیدن به چشم‌انداز صادرات در قزوین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، نیز در این مراسم اظهار کرد: واحدهای کشاورزی و دامپروری بزرگ و همینطور چندین واحد صنعتی بزرگ استان قزوین از محل سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان تأسیس شده است و طرح توسعه‌ای شرکت کاشی‌ پارس با حمایت بنیاد مستضعفان به اشتغالزایی و افزایش ظرفیت صادرات استان کمک خواهد کرد.

استاندار قزوین بیان کرد: کاشی پارس عامل تولید کاشی‌های منحصر به فردی است که بازارهای خارجی متقاضی خرید این محصولات هستند که این ظرفیت می‌تواند به افزایش درآمد ارزی استان و رسیدن به افق صادراتی که طبق سیاست‌گذاری‌ یک میلیارد دلار ترسیم شده دست‌ یابیم.

وی خاطرنشان کرد: صادرات استان قزوین در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیون دلار است که در تلاشیم تا پایان دولت بتوانیم صادرات یک میلیارد دلار را برای استان قزوین به ثبت برسانیم.

اعلایی در رابطه با معضل تأمین حامل‌های انژی برای صنایع استان تصریح کرد: موضوع حامل‌های انرژی به ویژه برق و گاز یکی از مسائل مهم کشور در فصول پر مصرف گاز و برق است که نیازمند همراهی و آگاه‌سازی مردم هستیم.

وی در پایان گفت: تا به حال برای اینکه برق و گاز مصرف خانگی قطع نشود محدودیت‌هایی را برای صنعت ایجاد کرده‌ایم اما طبیعتاً هرچه مردم همراهی بیشتری داشته باشند طبق مصلحت عامه، برق واحدهای صنعتی قطع نخواهد شد چون واحدهای مسکونی درصد مصرف بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha