• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402021609750
  • خبرنگار : 50039

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان عنوان کرد:

آغاز برداشت محصولات زراعی استراتژیک در گلستان

آغاز برداشت محصولات زراعی استراتژیک در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه حرکت به سمت کشت محصولات کم آب‌بَر در استان از الزامات است، گفت: این روش گامی مهم در مسیر سازگاری با بحران خشکسالی در استان است.

محمد برزعلی ظهر امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات چگونگی برداشت محصولات زراعی فصل کشت ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ پرداخت و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اصحاب قلم و رسانه جهت توسعه فرهنگ کشت محصولات کم آب‌بَر تابستانه، کشت حفاظتی و مستقیم محصولات زراعی، ترویج محدودیت‌های کشت برنج، عدم آتش زدن بقایای گیاهی و دیگر علوم کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در استان از الزامات است.

وی با بیان اینکه همه مدیران باید نسبت به اطلاع‌رسانی دانش و فنون کشاورزی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه فصل برداشت قرار داریم باید همه مدیران و همکاران ستاد و شهرستان‌ها در طول این دوره حضور فعال و مستمر داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تأکید بر اینکه وضعیت کم آبی استان می‌طلبد تا به سمت کشت محصولات کم آب‌بَر حرکت کنیم، افزود: این روش گامی مهم و میسر در مسیر سازگاری با بحران خشکسالی در استان گلستان است.

وی با اشاره به وضعیت سطح سبز و سطح برداشت مزارع گندم، جو و کلزا در استان، خاطرنشان کرد: بهره مندی از فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی با توجه به سال زراعی جاری و وضعیت حساس کنونی و پیش‌بینی نقاط قوت و ضعف عملکرد مزارع آبی و دیمی استان، حساسیت بر نظارت در برداشت شامل تعیین دقیق زمان برداشت توسط کشاورزان و حضور اکیپ‌های نظارت شهرستانی و ستاد در مزارع برای به حداقل رساندن تلفات محصول بسیار تأثیرگذار است.

برزعلی دقت در معاینه فنی کامل کمباین‌ها را از دیگر دستورالعمل‌های متولیان جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد: ضدعفونی کمباین‌هایی که از استان‌های گرمسیر به استان وارد می‌شوند در مبادی ورودی، عدم ارائه معاینه فنی به کمباین‌های کاه‌کوب، مدیریت و حفظ بقایای گیاهی پس از برداشت و تجهیز کمباین‌ها به کپسول آتش‌نشانی و دیگر ملزومات به شکل کامل توصیه شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در جلسات متعدد درون سازمانی و برون سازمانی مسائل مربوط به سوخت، تأمین ناوگان حمل‌ونقل از طریق سندیکاها و دریافت بارنامه و کاور نمودن محصول و رفع نواقص کامیون‌ها و دیگر موارد مطرح و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: وضعیت خرید محصول و مراکز خرید بررسی شده و کارشناسان ناظر خرید نسبت به نهایی نمودن لیست اقدامات لازم را انجام داده‌اند و همه شرایط برای آغاز برداشت محصولات کشاورزی در استان مهیا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha