• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402021710049
  • خبرنگار : 50201

نماینده مردم غرب مازندران در مجلس:

تقابل توسعه و سیاست مشکل جدی در توسعه نیافتگی است

تقابل توسعه و سیاست مشکل جدی در توسعه نیافتگی است

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: آنچه امروز مشکل جدی ایران است تقابل توسعه و سیاست است و آفت کشورهای توسعه نیافته و عقب مانده همین موضوع است.

محمدعلی محسنی در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستان نوشهر که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع معلمان اظهار کرد: اگر قرار است کشوری قدرتمند و توانمند باشد باید به سمت دانایی حرکت کند و مسیر دانایی از آموزش و پرورش عبور می کند.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد توسعه کشور به مدیریت برمی‌گردد، افزود: مابقی توسعه به سهم منابع زیرزمینی، روی زمین و وسعت خاک برمی‌گردد.

محسنی با تاکید بر جایگاه رفیع معلمان اضافه کرد: اگر ۶۷ درصد را از دست دهیم در واقع دو سوم مسیر توسعه را از دست داده ایم و هیچ گونه قدرتی بر ۳۳ درصد باقی مانده نخواهیم داشت.

نماینده مردم نوشهر چالوس وکلاردشت در مجلس، تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته دیگر به فکر چپاول ذخایر زیرزمینی کشورهای در حال توسعه نیستند بلکه به فکر جذب نخبگان هستند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از کشورها هیچ بهره ای از ذخایر ندارند اما توسعه یافته هستند، یادآور شد: این موضوع به  نیروی انسان برمی گردد.

محسنی بندپی از انسان به عنوان محور توسعه یاد کرد و گفت: این انسانها از زیر دستان شما معلمان رشد پیدا می کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی به شدت در مضیقه هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برنامه دراز مدت برای حفظ نیروی انسانی نداریم.

تقابل توسعه و سیاست مشکل جدی در توسعه نیافتگی است

محسنی خطاب به معلمان گفت: به پرورش فکری دانش آموزان بیشتر از علمی توجه کنید زیرا دانش آموز تک بعدی موفق نخواهد بود.

هر یک سال و نیم یک وزیر آموزش وپرورش

وی با انتقاد از تغییرات زود هنگام وزیر آموزش و پرورش طی ۳۰ سال گذشته، یادآور شد: یعنی هر یک سال و نیم یک وزیر تغییر یافت و این بسیار بد است.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با ابراز تاسف از اینکه برخی وزرای ما برنامه محور نیستند،افزود: این موضوع همچون وزارت آموزش و پرورش باعث می‌شود موفق نباشیم.

محسنی با بیان اینکه با تعویض آدم‌ها تغییری در مملکت ایجاد نمی ‌شود، خاطر نشان کرد: آنچه امروز مشکل جدی ایران است تقابل توسعه و سیاست است و آفت کشورهای توسعه نیافته و عقب مانده تقابل توسعه و سیاست است.

در ادامه ناخدا علی لطیفی معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر ضمن قدردانی از تلاش های فرهیختگان و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت گفت: معلمان پایه ریز تمدن نوین هستند زیرا اگر نیروی انسانی شایسته نباشد تمدنی نخواهد بود.

تقابل توسعه و سیاست مشکل جدی در توسعه نیافتگی است

وی افزود: جای تردید نیست که بزرگترین سرمایه توسعه و پیشرفت یک کشور توسعه انسانی است و اگر توسعه معنوی را درون همین توسعه ببینیم در کنار آن مولفه های قدرت ملی توسعه خواهد یافت.

ناخدا لطیفی یادآور شد: شکی نیست که پرورش نه تنها هم ردیف آموزش است بلکه دارای اولویت است و این پرورش است که می‌تواند نوجوانان ما را برای آموزش و یادگیری مطلوب آماده کند.

درپایان از فرهنگیان و معلمان نمونه و بازنشسته قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha