• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402021710391
  • خبرنگار : 50037

در سال گذشته رقم خورد؛

تخصیص ۵۹ میلیارد اعتبار از محل استانی، نفت و گاز و متوازن به اسدآباد

تخصیص ۵۹ میلیارد اعتبار از محل استانی، نفت و گاز و متوازن به اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از تخصیص ۵۹ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته از سه منبع اعتباراتی تملک استانی، نفت و گاز و متوازن به این شهرستان خبر داد.

حسین‌علی شرکائی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: اعتبارات شهرستان اسدآباد از سه منبع اعتبارات استانی، نفت و گاز و متوازن در ابتدای سال ۱۴۰۱ افزون بر ۷۴ میلیارد تومان بوده که بیش از هفت درصد در آن سهم داشته است.

وی افزود: در پایان ۱۴۰۱ سهم شهرستان اسدآباد از ۷۴ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشت که از این میزان اعتبار ۵۹ میلیارد تومان معادل ۶۸ درصد آن تخصیص داشته است.

شرکائی کل اعتبار استان همدان از سه منبع اعتبارتی فوق را ۱۴۱۸ میلیارد تومان با تخصیص ۶۸ درصد برشمرد و یادآور شد: در پایان سال ۱۴۰۱ تخصیص های خوبی به استان داده شد که بیش از ۹۵ درصد این تخصیص ها به صورت نقدی  بود و ۱۰۰ درصد آن تخصیص داشته است.

فرماندار  اسدآباد بیان کرد: در سفر مردادماه رئیس جمهور به استان همدان بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان برای استان در بحث زیرساخت‌هایی چون راه آهن، جاده، آبرسانی و سایر حوزه‌ها اختصاص داده شد که در همین رابطه سهم شهرستان از محل سفر  افزون بر ۹۳۰ میلیارد تومان بوده است در ضمن طی سال‌های قبل تخصیص ها عمدتاً اسناد خزانه سه ساله بوده و برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد مشکل می کرد.

رئیس گروه تلفیق سازمان برنامه ریزی استان همدان هم با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ هنوز ابلاغ نشده است، تصریح کرد: اعتبارات نفت و گاز در سال جاری دارای ۱۵۰ درصد افزایش بوده که در سال‌های گذشته قانونگذار این اجازه را می‌داد، ۵۰ درصد از این اعتبارات را در مناطقی سایر از مناطق محروم هزینه کنیم و این امر از نقش مؤثری در کمک به سایر مناطق برخوردار بود.

حیدری گفت: هنوز دستورالعمل در این رابطه به ما ابلاغ نشده است اما براساس لایحه ای که در حال تنظیم بود، می‌شنیدیم که گویا قرار است امسال این بند برداشته شود و کل اعتبارات نفت و گاز تنها برای مناطق محروم اختصاص یابد که در صورت صحت این موضوع اعتبار اختصاص داده شده از محل نفت و گاز به شهرستان اسدآباد در سال جاری را تنها می توان در منطقه بخش پیرسلمان استفاده و هزینه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha