• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402021710497
  • خبرنگار : 50037

احداث کتابخانه در شهرک فرهنگیان بهار ضرورت دارد

احداث کتابخانه در شهرک فرهنگیان بهار ضرورت دارد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان بهار از عضویت ۴.۸ درصد جمعیت این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد و گفت: احداث کتابخانه در شهرک فرهنگیان بهار ضرورت دارد.

مجتبی فیض‌اللهی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار، اظهار کرد: با توجه به وجود جمعیت ۱۴ هزار نفری در شهرک فرهنگیان بهار احداث کتابخانه برای این‌ نقطه از شهر ضرورت دارد که برای پیگیری این امر باید مکاتبه و این مهم در کمیته برنامه ریزی مطرح شود.

وی افزود: با توجه با وجود برخی روستاهای زیر ۲۵۰۰ نفر جمعیت در شهرستان بهار به منظور ترویج کتابخوانی در روستاهای فاقد دسترسی به کتاب و کتابخانه ها، برای تأمین خودرو کتابخانه سیار با وزارت ارشاد مکاتباتی باید صورت گیرد.

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و برای داشتن جامعه پویا، باید به ترویج کتابخوانی توجه شود، تصریح کرد: استفاده از شیوه های تبلیغی نوین و ابتکاری برای جذب اعضا به کتابخانه ها از نقش مؤثری در ارتقاء کتاب و کتابخوانی برخوردار خواهد بود که نباید از این امر مهمی غفلت شود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بهار هم با اشاره به ۱۲ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در شهرستان بهار بیان کرد: از این تعداد کتابخانه عمومی سطح شهرستان با ۴۸۶۰ نفر عضو تعداد پنج باب کتابخانه شهری و هفت باب روستایی است.

معصومه فزونی خاطرنشان کرد: میزان زیربنای کتابخانه‌های شهرستان بهار ۳۴۰۴ مترمربع بوده که سرانه زیربنا کتابخانه ‌های این شهرستان به ازاء هر ۱۰۰ نفر ۲.۸۶ است.

وی تعداد نسخه‌های کتاب موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را ۱۱۴ هزار و ۹۹۳  نسخه‌ برشمرد و خاطرنشان کرد: سرانه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر در این شهرستان ۹۶.۵۷ درصد بوده که به ازای هر یک نفر یک جلد کتاب است.

فزونی یادآور شد: با توجه به برنامه توسعه شهرستان و سند توسعه برنامه هفتم که هنوز ابلاغ نشده، در حال حاضر شهر بهار به یک کتابخانه جدید و در بحث کتابخانه روستایی، روستای رسول آباد به عنوان روستاهای برتر کشوری در بحث فرهنگی و کتابخوانی نیز به یک باب کتابخانه نیاز دارد که این امر در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ روستای رسول آباد بهار به عنوان روستای مروج کتابخوانی معرفی و از این روستا به صورت کشوری تقدیر شد، افزود: برای روستاهایی با جمعیت زیر ۲۵۰۰ نفر شهرستان بهار که امکان ساخت کتابخانه وجود ندارد به منظور توسعه عدالت فرهنگی و دسترسی همه اقشار به کتاب نیازمند راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان هستیم که این امر در حال برنامه ریزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha