• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402021811465
  • خبرنگار : 50225

معاون درمان علوم پزشکی اهواز:

زمینه برای شنیده شدن خواست‌های ماماهای خوزستانی فراهم می‌شود

زمینه برای شنیده شدن خواست‌های ماماهای خوزستانی فراهم می‌شود

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تبدیل وضعیت همکاران طرح آوای سلامت یکی از مطالبات ماماها است که اگر ردیف مامای مسئول در بیمارستان‌ها به صورت جداگانه از سیستم پرستاری محقق شود، زمینه بهتری برای شنیده شدن صدای همکاران ماما فراهم می‌شود.

دکتر حبیب حی‌بر در مراسم نکوداشت روز جهانی ماما و تجلیل از ماماهای نمونه خوزستان که امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در خصوص اقدامات انجام شده در این دانشگاه در سال گذشته اظهار کرد: تلاش‌هایی برای احقاق حقوق ماماها آغاز شده است و امیدواریم این حرکت سازنده ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تصویب و اجرای تعرفه تشویقی زایمان برای همکاران ماما، پیگیری حق‌الزحمه ماماهایی که وضعیت مادران پرخطر را پیگیری می‌کنند و در نظر گرفتن هدیه روز ماما برای همه همکاران که گوشه‌ای از مطالبات آن‌ها بوده، در این راستا انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدوارم با مطرح کردن مطالبات بعدی، در سال ۱۴۰۲ گوشه‌ای دیگر از مطالبات همکاران محقق شود. از جمله مواردی که مطرح شده، تبدیل وضعیت همکاران طرح آوای سلامت است که اگر ردیف مامای مسئول در بیمارستان‌ها به صورت جداگانه از سیستم پرستاری محقق شود، زمینه بهتری برای شنیده شدن صدای همکاران ماما فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران بهداشت و درمان در یک سال گذشته، آمار مرگ مادران باردار در حوزه این دانشگاه دوباره کنترل شده است؛ هنوز به هدف نهایی نرسیده‌ایم اما اقدام به سمت کاهش این روند، جای تشکر دارد.

وی با اشاره به تلاش ماماها در انجام زایمان‌های طبیعی عنوان کرد: بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع)، شهدای نفت سوسنگرد و سینا بالاترین تعداد زایمان‌های طبیعی را داشته‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha