• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402022012980
  • خبرنگار : 50160

از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ صورت گرفت

تشکیل ۲۶ هزار پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی

تشکیل ۲۶ هزار پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه از اسفندماه ۱۴۰۱ تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۶ هزار پرونده تخلف در حوزه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری، احتکار، عرضه خارج از شبکه، امتناع از عرضه کالا و تقلب در کشور تشکیل شده است، گفت: ۱۸ هزار پرونده تشکیل شده در این راستا رسیدگی و مختومه شد.

احمد جعفری ۲۰ اردیبهشت‌ماه در آیین معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات در اصناف، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارد،اظهار کرد: دستگاه‌هایی مانند سازمان صمت، جهادکشاورزی، وزارت بهداشت و ضابطان قضایی تخلفات را کشف و به این سازمان برای رسیدگی گزارش می‌کنند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به‌نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، گفت: تحقق شعار سال متعلق به یک دستگاه خاص نیست و باید با همدلی، هم‌صدایی و برنامه‌ریزی در تحقق شعار سال گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه گران‌فروشی و کم‌فروشی اعتماد مردم و امانت‌داری را کاهش می‌دهد و بر روی اخلاق آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد، گفت: همچنین قاچاق کالا و ارز تولید را از بین می‌برد و سرمایه‌گذار را ناامید می‌کند، بنابراین اهمیت کار سازمان تعزیرات حکومتی را نشان می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه ارائه آمار نشان‌دهنده تحول در جامعه نیست، افزود: مردم باید تحول را در جامعه و در یک مجموعه به‌صورت عملی لمس کنند، برای مثال ۱۵ میلیون پرونده در سازمان تعزیرات نیاز به امحا داشت که در کمتر از یکسال شش میلیون پرونده امحا و فضای بسیار قابل توجهی از ادارات تعزیرات در استان‌ها آزاد شد، این مسئله نشان‌دهنده یک کار عملی است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه تعهد تعیین شده برای سازمان تعزیرات حکومتی برای وصول درآمدهای از سوی سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: در سال گذشته ۳۱۰۰ میلیارد تومان توسط این سازمان وصول شد که بسیار بالاتر از تعهد بود.

وی از تشکیل قرارگاه ویژه برای نظارت بر کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی در کشور خبر داد و بیان کرد: در این قرارگاه گشت‌های ویژه ضوابط قیمت‌گذاری محصولات واحدهای تولیدی را مورد نظارت قرار می‌دهند، این نظارت بر توزیع و خرده‌فروشی نیز انجام می‌شود، قیمت‌گذاری کالا باید واقعی باشد.

جعفری با بیان اینکه از اسفندماه ۱۴۰۱ تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۶ هزار پرونده تخلف در حوزه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری، احتکار، عرضه خارج از شبکه، امتناع از عرضه کالا و تقلب در کشور تشکیل شده است، گفت: ۱۸ هزار پرونده تشکیل شده در این راستا رسیدگی و مختومه شد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور افزود: همچنین در این مدت در قالب قرارگاه نظارت سازمان ۱۱۷ هزار و ۳۵۹ مورد بازرسی از امکان صنفی در کشور صورت گرفته است، و در همین راستا ۳۶۷۶ واحد پلمب شد.

وی تاکید کرد: قاچاق معضل بزرگی در کشور محسوب می‌شود، هر کالایی که بدون مدارک و مجوزات لازم به کشور وارد شده باشد، از نظر تعزیرات حکومتی قاچاق محسوب و با آن برخورد می‌شود.

جعفری در خصوص میزان جرایم دریافتی از اصنافی که اقدام به گران‌فروشی می‌کنند، یادآور شد: این جرایم بازدارندگی دارند، امیدواریم این مصوبه سران قوا برای امسال نیز تمدید شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha