• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022113721
  • خبرنگار : 50088

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تحصیل ۱۸ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی

تحصیل ۱۸ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، گفت: در خراسان رضوی نیز  ۱۸ درصد دانش‌آموزان در این مدارس در حال تحصیل هستند.

احمد محمودزاده در حاشیه نکوداشت استاد مرحوم غلامحسین حیدری، معلم ماندگار که امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مدارس غیر دولتی ابتکارات و خلاقیت‌های خوبی دارند و باید از این ابتکارات برای مدارس دولتی استفاده و همچنین نظارت بر این مدارس بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد دانش‌آموزان کشور و ۱۸ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، افزود: در این استان مدارس مجتمعی و شعبه‌ای خوبی فعال است که باید از الگوها، خلاقیت‌ها و ابتکاراتی که دارند در راستای ارتقای تعلیم و تربیت استفاده کنند.

محمودزاده بیان کرد: ما هم در سطح وزارت آموزش و پرورش به برخی از شاخص‌هایی که در کیفیت بخشی حوزه تعلیم و تربیت تاثیرگذار است از جمله حکمرانی در نیروی انسانی، تولید محتوا، تهیه محتواهای آموزشی، بحث استقرار و استحکام بنای نسبی به خوبی ورود کرده‌ایم.

وی موضوع توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: معلمی که داخل کلاس درس حضور دارد باید از صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی برخوردار باشد. از طرفی ما در وزارتخانه علاوه بر گزینش صلاحیت معلم در مدارس غیردولتی به موضوعات معیشتی همکاران نیز توجه داریم و از موسسان مدارس خواهشمندیم که متناسب با آن چیزی که ما به ازای هر معلم در شهریه لحاظ می‌کنیم آنها در پرداخت حقوق معلمان اعمال کنند.

محمودزاده تصریح کرد: در مدارس غیر دولتی به دلیل اینکه توسط موسس مدیریت می‌شود، کمبود نیرو نداریم.طبق بخشنامه جدید، مساله گزینش معلمان امسال سه ماهه شده که این امر سال‌های گذشته ۱۵ روزه انجام می‌شد و در کیفیت جذب همکاران تخصصی تاثیرگذار بوده است.

وی اعلام کرد: حدود ۱۲۰ ساعت آموزش توانمندسازی در گزینش همکاران لحاظ شده که هم صلاحیت‌های عمومی و هم صلاحیت دانش تخصصی، تربیتی و عملی در آن برنامه‌ریزی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از سال‌های آینده در آموزش و پرورش معلم بدون گزینش، معلمی که رشته تحصیلی‌اش با درسی که قرار است تدریس کند و معلمی که کارت صلاحیت حرفه‌ای برای ورود به مدرسه را نداشته باشد، اجازه ورود به مدرسه را نخواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha