• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402022415394
  • منبع : نمایندگی خوزستان

شعرهای جدید علی یاری را در «سینما آناهیتا» بخوانید

شعرهای جدید علی یاری را در «سینما آناهیتا» بخوانید
علی یاری

ایسنا/خوزستان مجموعه شعر جدیدی از علی یاری با نام «سینما آناهیتا» در انتشارات مهرودل منتشر شده است.

‌به گزارش ایسنا، شعری از این دفتر می‌خوانید:

تئو آنجلوپولوس/همیشه کابوس/ از المپ رهسپار دامنه‌هاست/ پرده‌ها گشوده می‌شود یک‌به‌یک/کشیش آمین‌اش را که می‌گوید/در شمایلِ سفیدِ مریم مقدس/دل به دریا می‌زنم/دست در دستِ ناایمنِ آرِس./از پیراهنی به پیراهن دیگر/از زندانی به زندانی/با چمدانی/که هیچ‌وقت گشوده نشد/تنها نیکوسِ ویولن‌زن می‌دانست/که من/هِفائِسْتوسِ پیر را دوست نمی‌داشتم/دلم در بند آرِس بود و/ای کاش نمی‌بود./تقدیر بود پوزئیدون یا نفرین خدایان/که همیشه در برابر باد چراغ افروختیم/خانه بر آب ساختیم و/پنبه شد هرچه رشتیم/اکنون فِبوس و دیموس/هریک بر کرانه‌ای از دریاهای تو/بر خاکِ نمناک آرمیده‌اند/نگاه می‌کنم به دریاهایت/رنگ عوض می‌کنند آب‌ها/از سبزِ سیر به سرخِ خون/خوناب بالا می‌آید از سینه‌ام/پایین‌ می‌ریزد از چشم‌هایم/و قریه را با خود می‌برد./ای زئوس/از ما که گذشت/بگو از کرانه دریاهای دور/به خانه برگردد آرِس/بلکه جهان لختی بیاساید/پسرها برای جنگ به دنیا نیایند/بلکه مادران رخت نو کنند./کاش مرزها را/بر جگر مادران نمی‌خراشیدند/کاش کاغذی می‌داشتم/برای دوقلوهایم‌ نامه‌ای بنویسم/کاش.../خوابم می‌آید/پرده‌ها یک‌به‌یک سیاه... .

‌پیشتر از یاری مجموعه شعرهای «خیس در سکانس صفر»، «دویدن در لانگ‌شات»، «ریل‌ها پیش از ما رفته‌اند» و «از کتیبه جنوب؛ پژوهشی در شعر معاصر خوزستان» را خوانده‌ایم.‌

علی یاری، شاعر و روزنامه‌نگار، متولد اول فروردین ۱۳۵۳ و دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی است. او در سال ۱۳۸۰ دفتر شعر «خیس در سکانس صفر» را منتشر کرده و در سال‌های ۱۳۸۲و ۱۳۸۳ آثار خود را در ۲ دفتر گردآوری شده شعر شاعران خوزستان با عناوین «جنوب جهان» و «نفس‌های اردیبهشت» در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. یاری در سال۱۳۸۳ برنده جایزه اول شعر جوان جنوب کشور در بخش غزل شد و بیش‌تر شعرها، یادداشت‌ها و مقالات ادبی خود را در نشریات ادبی و تخصصی به چاپ رسانده است.

شعرهای جدید علی یاری را در «سینما آناهیتا» بخوانید

با علی یاری در ایسنا:

راه‌یابی مجموعه شعر علی یاری به مرحله‌ دوم داوری جایزه شعر شاملو

 ارایه راه حل کار ادبیات نیست

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha