• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402022415780
  • خبرنگار : 50455

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم:

از ۱۳۰۰ پزشک عمومی در قم ۱۷۰ نفر مطب دارند

از ۱۳۰۰ پزشک عمومی در قم ۱۷۰ نفر مطب دارند

ایسنا/قم رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق متخصص در این استان طبابت می‌کنند که عضو سازمان نظام پزشکی هستند؛ از این تعداد ۱۳۰۰ نفر پزشک عمومی هستند که فقط ۱۷۰ پزشک مطب دارند، که این امر باید آسیب شناسی شود، همچنین ۷۰۰ نفر نیز متخصص و فوق متخصص می‌باشند.

دکتر سید حسن عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در نشست خبری که امروز ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، عنوان کرد: شکایات مردم مبنی بر دریافت پدیده شوم زیرمیزی توسط پزشکان در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر تخلف از سوی پزشکان تکرار شود، محکومیت شدیدتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخورد قهری با پدیده شوم زیرزمینی قطعا انجام خواهد شد، ادامه داد: برخورد قهری با این مسئله برای ریشه کن شدن این چالش کافی نیست و باید بسترهای زمینه ساز این پدیده اصلاح شود. چرا که برخورد قهری منجر به این می‌شود که برخی پزشکان در مقابل محدودیت ایجاد شده قم را ترک می‌کنند و قم از خدمات این پزشکان محروم می‌شود.

وی در رابطه با مشکلات دریافت نوبت ویزیت پزشکان، افزود: سامانه نوبت دهی برای تسهیل دریافت نوبت ایجاد شده اما استفاده از این سامانه نیاز به فرهنگ سازی دارد. همچنین این سامانه پاسخگوی شرایط فعلی به ویژه برای تخصص‌هایی که بیماران به صورت اورژانسی مراجعه می‌کنند نیست.

عادلی یاد آور شد: در حال حاضر ۲ هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق متخصص در این استان طبابت می‌کنند که عضو سازمان نظام پزشکی هستند؛ از این تعداد ۱۳۰۰ نفر پزشک عمومی هستند که فقط ۱۷۰ پزشک مطب دارند، که این امر باید آسیب شناسی شود، همچنین ۷۰۰ نفر نیز متخصص و فوق متخصص می‌باشند.

وی تصریح کرد: نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی تکلیف قانونی می‌باشد، تخلف از این مساله غیرقانونی و در صورت شکایات مردمی قابل رسیدگی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، مداخلات پزشکی به ویژه در حوزه دندان پزشکی و طب سنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: سطح سواد سلامت مردم باید ارتقا پیدا کند و قطعا رسانه‌ها می توانند در این زمینه موثر باشند.

عادلی تاکید کرد: تعرفه‌های ویزیت در همه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مرتبط با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و در صورتی که پزشک یا مرکز درمانی تعرفه‌ای بالاتر از مبالغ اعلام شده درخواست نماید، تخلف است.

در ادامه این نشست سید یاسر فروغی حقوقی دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: در سازمان نظام پزشکی پرونده‌های متعددی بابت اخذ مبلغ خارج از تعرفه در جریان است و پزشکان محرومیت های متعددی در این زمینه دریافت کردند.

وی ادامه داد: سامانه‌های وزارتی از جمله شماره ۱۹۰ در اختیار مردم است که شهروندان می‌توانند موارد تخلف را اطلاع دهند.

فروغی اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۳۰ پرونده تخلف پزشکان رسیدگی و درصد بالایی منجر به محکومیت پزشک شده است؛ بستگی به میزان تخلف پزشک، رای تذکر شفاهی، کتبی و یا محرومیت پزشک از مطب ۶ ماه تا یکسال و در نهایت محرومیت دائم از طبابت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha