• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402022516311

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد:

شرکت ۴۵۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن آموزشگاه‌های فارس

شرکت ۴۵۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن آموزشگاه‌های فارس
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن بیش از ۴۵۰هزار دانش آموز شرکت کردند که پس از رقابت باهم، بیش از ۱۵۰ هزار نفر آنها به مرحله شهرستان و منطقه ای و در ادامه نیز بیش از ۸ هزار نفر به مرحله چهارده گانه راه یافتند.

محمدخلیل عسکری دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه‌های مختلف  برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی، به خبرنگاران گفت: در راستای تعمیق باورهای دینی و توسعه فرهنگ قرآن، نماز و ترویج فرهنگ اعتقادی که در قالب ساحت دینی و اعتقادی مندرج در سند تحول بنیادین گنجانده شده است، برگزاری مسابقات قرآن را با جدیت هر چه تمام تر در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: ارائه مبانی اعتقادی با زبان روز همواره از مطالبات دانش آموزان بود که در این مسابقات این مهم محقق می شود.

عسکری افزود: پس از برگزاری مسابقات قرآن در مرحله ۱۴گانه، مرحله استانی این مسابقات با حضور ۲۰۰۰ دانش آموزان دختر و پسر به صورت مجزا در دوره های متوسطه اول و دوم از سراسر استان فارس، در شیراز درحال برگزاری است.

وی گفت: در این مرحله از مسابقات دانش آموزان در رشته های تفسیر، دعا خوانی، حفظ  ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن، صحیفه سجادیه، قرائت تقلیدی و تحقیقی، نهج البلاغه و گفتمان مهدوی با هم به رقابت می پردازند.

عسکری خاطرنشان کرد: در پایان این رقابت ها، حدود ۷۰ نفر برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات که در مشهد و کرمانشاه برگزار می شود راه می یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha