• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402022616781
  • خبرنگار : 50560

استاندار قزوین:

درآمد قزوین برای کشور بیشتر از هزینه‌های آن است

درآمد قزوین برای کشور بیشتر از هزینه‌های آن است

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: درآمد قزوین برای کشور بیشتر از هزینه‌های آن است و انتظار داریم برای رفع موانع امکانات بیشتری به این استان تخصیص یابد.

محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین‌زهرا که ظهر روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ که جلسات فرمانداری شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین از حیث نعمات الهی سرشار است و مهمترین آن مردم مؤمن و حق‌باور و جان بر کف این دیار محسوب می‌شود که در مسیر آرمان انقلاب خود را  اثبات کرده‌اند.

وی ادامه داد: قزوین در حوزه‌هایی چون کشاورزی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است به عنوان مثال قزوین با وسعت یک درصد از کشور، ۵ درصد از مواد غذایی کشور را تأمین می‌کند.

استاندار قزوین در ادامه به ظرفیت‌ واحدهای صنعتی این استان اشاره کرد و افزود: درآمد قزوین برای کشور بیشتر از هزینه‌های آن است و انتظار داریم برای رفع موانع امکانات بیشتری به این استان تخصیص یابد.

اعلایی افزود: روزانه یک میلیون خودرو از مسیرهای استان تردد می‌کنند و این آمار در ایام پیک به ۲ میلیون می‌رسد. این حجم از ترددها برای استان در کنار مزیت‌هایی که دارد، نیازمند تأمین زیرساخت است و ضرورت دارد در توسعه گردشگری این استان نیز برنامه‌ریزی‌های بیشتری شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائل ریشه‌ای قزوین این است که در تقسیمات سیاسی به آن ظلم شده و منشأ عقب‌ماندگی است، در زمانی که باید این سرزمین استان تلقی می‌شده این فرصت را به دست نیاورده و تفکیک بودجه از استان سابق به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته و آنچه الان محقق شده هم به واسطه تلاش‌های مدیران و نماینده‌ها بوده است.

استاندار قزوین در پایان گفت: شهرستان بوئین‌زهرا از شهرستان‌های اقتصادی استان است، پسته تولیدی بوئین‌زهرا مزیت این شهرستان است و بوئین‌زهرا از بزرگترین صادر کنندگان مصنوعات نفتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha