• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022616931
  • خبرنگار : 30147

فرماندار کلات:

مصالح ساختمانی گران به دست مردم می‌رسد

مصالح ساختمانی گران به دست مردم می‌رسد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان کلات گفت: چون بسیاری از مصالح ساختمانی و حتی تأمین نیروی متخصص باید از مشهد تأمین و به شهرستان آورده شود به همین دلیل مقداری قیمت تمام شده ساخت و ساز گران تمام می‌شود.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در راستای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن همانند دیگر شهرستان‌ها در دو بخش شهری و روستایی کلات هم اقداماتی در دست انجام است.

وی اظهار کرد: نه تنها برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در روستاهای شهرستان هیچ‌گونه مشکلی نداریم بلکه برای تمامی متقاضیان در روستاهای مختلف زمین در اختیار گذاشته شده و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

فرماندار شهرستان کلات خاطرنشان کرد: تاکنون از ۳۱۳ متقاضی نهایی در روستاهای شهرستان کلات حدود ۲۲۰ نفر به بانک معرفی شده‌اند و کارها در دست انجام است.

وی با بیان اینکه در حمایت از روستاییان به خصوص جوانان به تمامی متقاضیان مسکن که از شرایط لازم برخوردار باشند زمین تحویل می‌شود، بیان کرد: برای مسکن روستایی هیچ محدودیتی نداریم.

همچنان متقاضی بسیار کم است

صلاحی همچنین در خصوص وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن در شهرهای کلات گفت: هرچند در شهرهای حسن‌آباد لائین، زاوین و چنار هیچ مشکلی نسبت به تأمین زمین نداریم اما همچنان متقاضی بسیار کم است.

وی افزود: حتی در شهر زاوین به صورت متمرکز به دنبال این هستیم که اگر متقاضی باشد زمین و تسهیلات در اختیار افراد گذاشته شود.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی شهر کلات منطقه موجب شده با مقداری محدودیت زمین مواجه باشیم، بیان کرد: به دلیل تپه ماهورهای شمال شهر کلات اراضی شیب‌دار و نیازمند آماده‌سازی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اصول شهرسازی و فنی بازهم اراضی قابل توجهی برای توسعه شهر و تأمین زمین مدنظر قرار گرفته که به زودی مشکل زمین رفع خواهد شد.

صلاحی گفت: هر چند بیش از ۵۰۰ نفر در شهر کلات متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بودند اما در نهایت فقط ۱۴۰ نفر تقاضایشان را نهایی کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگرچه کلات شهرستان سیل‌خیزی است اما قطعاً زمین‌ها در نقاطی جانمایی می‌شوند که شهروندان با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشوند. رودخانه در ضلع جنوبی شهر و زمین‌هایی که برای نهضت ملی مسکن جانمایی شده‌اند در شمال شهر است.

قیمت تمام شده ساخت و ساز گران تمام می‌شود

صلاحی گران و پرهزینه تمام شدن ساخت و ساز مسکن در کلات را از دلایل استقبال کم شهروندان این شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: چون بسیاری از مصالح ساختمانی و حتی تأمین نیروی متخصص باید از مشهد تأمین و به شهرستان آورده شود به همین دلیل مقداری قیمت تمام شده ساخت و ساز گران تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با توسعه ساخت و ساز در شهرستان به گونه‌ای اقدام شود که قیمت تمام شده کمتر شود، باید به سمتی برویم که مصالح و ملزومات ساختمانی با شرایط بهتر و ارزان‌تر در شهرستان تأمین شود.

فرماندار شهرستان کلات گفت: بدون شک اگر ارزان‌سازی شود مردم استقبال بیشتری از ساخت و ساز خواهند داشت، بسیاری مواقع شهروندان به دلیل گرانی مصالح، ساخت و ساز خود را در مشهد انجام می‌دهند.

حمایت از جوانان

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه فرصت و ظرفیت‌های خوبی در کلات داریم بارها تأکید شده جوانان در بخش‌های دامپروری، طیور، کشاورزی و ...می‌توانند از تسهیلات مشاغل خانگی هم استفاده کنند.

صلاحی گفت: علاوه بر اینکه جوانان را برای تأمین مسکن حمایت می‌کنیم در بخش اشتغال و ازدواج نیز با پرداخت تسهیلاتی از این قشر جامعه حمایت‌هایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha