• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402022717699
  • خبرنگار : 50455

طرح ترویج الگوی کشت در قم اجرا شد

طرح ترویج الگوی کشت در قم اجرا شد

ایسنا/قم مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه طرح کاروان ترویج الگوی کشت از اوایل اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در استان قم اجرا شد، عنوان کرد: معرفی گونه‌های جدید گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی و معرفی گیاهان کم آب بر و مقاوم به شوری خاک در دو بخش زراعی و باغی با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح از جمله اقدامات این کاروان بود.

کاظم شکوریان فرد در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طرح ترویجی بهره وری و الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی استان قم به مدت ۲۰ روز با هدف استفاده بهینه از منابع آب، اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره وری از منابع کشاورزی اجرا شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه طرح کاروان ترویج الگوی کشت از اوایل اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در استان قم اجرا شد، عنوان کرد: معرفی گونه‌های جدید گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی و معرفی گیاهان کم آب بر و مقاوم به شوری خاک در دو بخش زراعی و باغی با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح از جمله اقدامات این کاروان بود.

شکوریان فرد با اشاره به اینکه طرح کاروان ترویج الگوی کشت در تمام دهستان‌ها و روستاهای استان قم اجرایی شد، گفت: حضور محققین مرکز تحقیقات کشاورزی، کارشناسان و مروجین و حتی کشاورزان پیشرو با هدف تبادل تجربیات و پاسخگویی به سوالات کشاورزان مورد استقبال قرار گرفت و از نقاط قوت در برگزاری این طرح بود.

وی با بیان این که در طرح کاروان ترویج الگوی کشت ۲۳۰۰ نفر به صورت گروهی و ۱۵۰۰ نفر به صورت انفرادی آموزش دادیم، افزود: در اجرای این طرح ۸۴ دوره ترویجی و آموزشی، بازدید و حضور کارشناسان در روستاها برگزار شده است؛ بنابراین سطح وسیعی از مزارع در روستاهای قم را پوشش دادیم.  

شکوریان فرد ادامه داد: مهم ترین بخش در طرح الگوی کشت، معرفی و به کار گیری ارقام جدید با هدف حداکثر بهره وری از منابع آب و خاک است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، تصریح کرد: در طرح الگوی کشت با معرفی گونه های جدید همچون ترتیکاله، گلرنگ، ارزن به کشاورزان، معرفی ارقام جدید گیاهان موجود که مقاوم در برابر کم آبی و شوری خاک آفات و بیماری ها  هستند و همچنین توصیه های فنی و ترویجی با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح به کشاورزان  کمک می کنیم تا با هزینه کمتر، افزایش تولید و به تبع آن کسب درآمد بیشتری داشته باشند.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha