• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402022818338
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

اردستان ۶۵۸۰ پسر و دختر مجرد دارد

اردستان ۶۵۸۰ پسر و دختر مجرد دارد

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: اکنون بیش از ۶۵۸۰ نفر مجرد ۱۸ تا ۴۵ سال در شهرستان اردستان داریم که از این تعداد ۴۴۸۲ نفر مرد و ۲۱۰۲ نفر دختر مجرد هستند.

حسن ذبیحی، ظهر امروز(پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه) در نشست خبری هفته ملی جمعیت با اشاره به برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان با موضوع فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی جوانی جمعیت و فرزندآوری در سطح شهرستان، اظهار کرد: مطمئنا چالش و مشکلاتی در اجرای قوانین جوانی جمعیت برای همه شهرستان‌ها وجود دارد که می‌طلبد مسئولان برای تشویق خانواده‌ها آنها را تسهیل بخشند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ تعداد ۵۷۰ ازدواج در شهرستان اردستان ثبت شده است، افزود: این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۱۵۰ مورد رسیده است. البته روند موالید در شهرستان اردستان طی این سال‌ها از نرخ منفی به صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان تصریح کرد: طبق اعلام سامانه سیب نرخ رشد جمعیت شهرستان اردستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ دهم درصد بوده که بسیار پایین است. همچنین نرخ باروی مادران شهرستان اردستان در سال ۱۴۰۰ که باید حدود ۲.۵ درصد باشد تا جمعیت تغییر نکند و ثابت بماند ۱.۳۵ ثبت شده است.

ذبیحی با بیان اینکه نرخ باروری بیش از یک دهه است که در اردستان منفی است و کاهش جمعیت در این شهرستان به وضعیت بحرانی رسیده است، گفت: اکنون بیش از ۶۵۸۰ نفر مجرد ۱۸ تا ۴۵ سال در شهرستان اردستان داریم که از این تعداد ۴۴۸۲ نفر مرد و ۲۱۰۲ نفر دختر مجرد هستند که باید شرایط ازدواج برای آنها مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش میزان ازدواج، نرخ فرزندآوری نیز در جامعه کم می‌شود و اگر این ۶۵۰۰ نفر جمعیت مجرد شهرستان به تجرد قطعی برسند، طبیعتا فرزندی هم نخواهند داشت و جانشینی برای خود باقی نخواهند گذاشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود: موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت در شهرستان اردستان به‌عنوان یک موضوع اورژانسی بیان می‌شود که اگر برای برون رفت از آن برنامه ریزی و تلاش نکنیم در چند سال آینده جمعیت قابل توجهی از شهرستان اردستان را قشر سالمندان تشکیل می‌دهند و مشکلاتی و نیازهایی که این افراد در جامعه خواهند داشت برای شهرستان هزینه خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha