• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402022918465
  • خبرنگار : 50037

پرداخت ۱۵ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد استان همدان

پرداخت ۱۵ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد استان همدان

ایسنا/همدان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد استان در سال گذشته خبر داد.

حمزه عبدکوند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این تعداد تسهیلات اشتغال زایی ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد به ۱۵۰۰ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد سطح استان همدان پرداخت شده که سقف پرداختی این تسهیلات به هر یک از بهبود یافتگان از اعتیاد ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برای معتادان رهایافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آنها کار و شغل ایجاد کنیم، نه تنها از بازگشت آنها به سوی اعتیاد پیشگیری می شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنها به کانون گرم خانواده و جامعه فراهم خواهد شد.

عبدکوند در ادامه با اشاره به کشف ۶۴۷۸ تن انواع موادمخدر در سطح استان همدان طی سال گذشته بیان کرد: طی مدت فوق ۱۱ هزار و ۵۸۱ نفر در رابطه با موادمخدر در سطح استان دستگیر و جمع آوری شده که از این تعداد ۵۱۹۸ نفر قاچاقچی و عوامل توزیع کننده موادمخدر و ۶۳۸۳ نفر معتادان مصرف کننده بوده اند.

وی تعداد معتادان متجاهر جمع آوری شده این استان را در سال گذشته ۱۸۹۶ نفر برشمرد و مطرح کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان همدان اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد تومان به حوزه های مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد اختصاص پیدا کرد که این اعتبار باید در طول سه سال جذب شود.

عبدکوند رویکرد و اولویت این ستاد را اقدامات پیشگیری و فرهنگی دانست و گفت: به منظور جلب مشارکت های مردمی طرحی با عنوان طرح مجمع خیرین "یاری گران زندگی" تهیه شده که با دعوت از افراد فعال فرهنگی به دنبال مردمی کردن مقابله با اعتیاد هستیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: این تفاهم نامه به منظور اجرای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، تقویت هرچه بیشتر تعاملات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و به منظور هم افزایی و گسترش همکاری بین بخشی دستگاه های مختلف عضو و مدعو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و به منظور به کارگیری ظرفیت های مناسب دستگاه های اجرایی به صورت فی مابین روز گذشته منعقد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha