• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402023018790
  • خبرنگار : 50088

فرماندار گلبهار:

احداث تنها آرامستان گلبهار دستخوش نظرات غیرعلمی در فضای مجازی شده است

احداث تنها آرامستان گلبهار دستخوش نظرات غیرعلمی در فضای مجازی شده است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار گلبهار گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو با نظرات غیرعلمی فضای مجازی را بستری برای محروم کردن مردم گلبهار از آرامستان برای دفن امواتشان کرده‌اند.

 محمدرضا حاجی‌زاده در تشریح خبری غیررسمی که در فضای مجازی منتشر شده بود و آرامستان گلبهار را منبع آلودگی برای محیط و آب شرب منطقه و حتی مشهد می‌دانستند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعدادی از افرادی که زمین‌هایشان در اطراف آرامستان است و برایشان تعارض منافع به وجود آمده، با نظراتی غیرکارشناسانه و غیرعلمی در فضای مجازی اقدام به انتشار اخباری دروغ کرده‌اند و قصد دارند با این اقدام مردم گلبهار را از داشتن مکانی مستقل برای دفن امواتشان محروم کنند.

 وی افزود: از سال ۱۳۸۶ چند گروه کارشناسی تمام نقاط مختلف گلبهار را شناسایی و مطالعات انجام داده‌اند و بهترین منطقه که هیچ ضرری برای منافع و سلامت شهر و افراد ندارد مکان فعلی احداث آرامستان است.

 حاجی‌زاده با اشاره به اینکه احداث آرامستان در مکان فعلی هیچ ضرری برای آب شرب گلبهار و مشهد ندارد، توضیح داد: بر اساس نظر کارشناسان مربوطه و با استناد به نظرات علمی و پژوهشی، به دلیل عمق آب در منطقه‌ای که آرامستان قرار دارد، هیچ گونه مشکلی برای آب شرب در منطقه و حتی مشهد ایجاد نخواهد شد.

 وی بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان و ایجاد فضایی آرامش‌بخش، زمین‌های اطراف آرامستان که حدود ۲ برابر ظرفیت آرامستان است برای پارک، فضای سبز و تفرجگاه اختصاص داده شده تا بدین وسیله بار منفی محیط کاهش پیدا کند و هوای منطقه نیز پاک و مناسب شود.

 فرماندار گلبهار همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری گلبهار برابر قانون و مقررات، ملزم شده تا تمام تجهیزاتی که یک آرامستان نیاز دارد از قبیل سردخانه، تصفیه‌خانه و ... را ایجاد کند که این اقدام در دست اجرا است.

 وی احداث این آرامستان را که در پشت دانشگاه آزاد این شهرستان قرار دارد را بسیار ضروری دانست و مطرح کرد: ساختمان آرامستان در حال بازسازی بوده و هنوز هیچ تدفینی در آن انجام نشده است.

نماینده عالی دولت در گلبهار افزود: در وضعیت فعلی هرکسی در گلبهار فوت می‌کند بازماندگان به فرمانداری مراجعه کرده تا با هماهنگی دهیاری‌ها مجوز دفن در روستاهای اطراف صادر شود.

وی گفت: این مکان می‌تواند بار ترافیکی اموات در روستاها را کاهش دهد و ۱۲۲ هزار نفر جمعیت این شهر پس از سال‌ها محلی برای دفن امواتشان داشته باشند.

حاجی‌زاده جمعیت این شهرستان را ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۲ هزار نفر در شهر و ۳۶ هزار و ۳۰۰ نفر در دو بخش شهرستان ساکن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha