• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402023018821
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره میراث فرهنگی لنجان مطرح کرد؛

آموزش‌های کاربردی لازمه توسعه پایدار مشاغل صنایع‌دستی

آموزش‌های کاربردی لازمه توسعه پایدار مشاغل صنایع‌دستی

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان گفت: برای دستیابی به اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان با اتکا بر آموزش‌های اصولی و کاربردی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای امضا شد.

احمد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو جلسات برگزار شده با رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان لنجان و بررسی موضوعات مشترک، این توافق حاصل شد که برخی مشکلات شهرستان لنجان در حوزه اشتغال با همکاری دوجانبه اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با مرکز آموزش فنی حرفه‌ای قابل حل است.

وی افزود: طرفین به منظور ایجاد زمینه تعاملات آتی و تسهیل روابط و همچنین بهره‌مندی هنرآموزان و فعالان حوزه صنایع‌دستی، اقدام به امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک کردند. هنرمندان لنجانی شاغل در حوزه صنایع‌دستی می‌توانند در قالب این تفاهم‌نامه ضمن استفاده از مشاوره و دوره‌های آموزش‌های رایگان مرکز آموزش فنی حرفه‌ای، پس از طی دوره آموزشی و قبولی در آزمون‌های مرکز و اخذ مدرک مربوطه با مراجعه به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، درخواست خود جهت استفاده از تسهیلات بیمه‌ای هنرمندان و صنعتگران را ثبت کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان گفت: همچنین مقرر شد هنرمندان دارای پروانه تولید صنایع‌دستی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند در صورت گذراندن دوره‌های آموزشی مرکز فنی حرفه‌ای، در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته و سقف حداکثری تسهیلات نیز برای ایشان پرداخت شود.

فتحی ادامه داد: برگزاری همایش‌های علمی تحقیقاتی مشترک، تعامل جهت استفاده از امکانات تحقیقاتی، همکاری در اجرای دوره‌های تخصصی، راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و خدمات آموزشی مشترک نیز از دیگر مفاد این تفاهم است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این تفاهم‌نامه دستیابی به اشتغال پایدار در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان با اتکا بر آموزش‌های اصولی و کاربردی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است که این حرکت زمینه کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha