• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402023018958
  • خبرنگار : 50180

در پی سردرگمی والدین دانش‌آموزان کلاس اول برای ثبت‌نام؛

یک مسئول: همه مدارس کرمانشاه ملزم به ثبت‌نام کلاس اولی‌ها هستند

یک مسئول: همه مدارس کرمانشاه ملزم به ثبت‌نام کلاس اولی‌ها هستند

ایسنا/کرمانشاه در حالی که بر اساس اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام اولیه نوآموزان کلاس اولی در مدارس سراسر کشور از نهم اردیبهشت آغاز شده، اما برخی مدارس ابتدایی کرمانشاه از ثبت‌نام کلاس اولی‌ها امتناع می‌کنند که مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این باره تاکید کرد: همه مدارس ملزم به ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس بوده و والدین می‌توانند اگر مدرسه‌ای ثبت‌نام را به بعدا موکول کرد، مراتب را برای پیگیری به ادارات آموزش و پرورش اطلاع دهند.

در پی اعلام نارضایتی جمعی از والدین از روند ثبت نام دانش‌آموزان کلاس اولی در برخی مدارس و مراجعه خبرنگار ایسنا به چند مدرسه سطح شهر کرمانشاه، مشخص شد که این مدارس از دانش‌آموزان کلاس اولی ثبت نام انجام نمی دهند و ثبت نام کلاس اولی‌ها را منوط به ابلاغ بخشنامه آموزش و پرورش کرده و عنوان کردند که این بخشنامه احتمالا در خرداد ماه به دستشان خواهد رسید.

برای مشخص شدن وضعیت ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در کرمانشاه و این دوگانگی که والدین را سردرگم کرده، سراغ سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه رفتیم که وی نیز از آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس خبر داد.

محمدی تاکید کرد: همه مدارس ملزم به ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس بوده و والدین می‌توانند اگر مدرسه‌ای ثبت‌نام را به بعدا موکول کرد، مراتب را برای پیگیری به ادارات آموزش و پرورش اطلاع دهند.

مراد کلوندی دبیر ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه هم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه فرآیند ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در مدارس استان همزمان با مدارس سراسر کشور از نهم اردیبهشت شروع شده، گفت: با مدارس متخلفی که ثبت نام کلاس اولی ها به مدارس را انجام ندهند، برخورد می شود.

کلوندی گفت: خانواده‌ها می توانند شکایات مربوط به فرآیند ثبت نام نوآموزان کلاس اولی را از طریق اداره کل آموزش و پرورش و یا نواحی و مناطق آموزش و پرورش و یا شماره تلفن‌های 38251598، 38233848 پیگیری کنند.

رئیس ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان سپس با اشاره به نظارت بر ثبت‌نام مدارس به منظور خدمات‌دهی مطلوب به خانواده‌های دانش‌آموزان در فرآیند ثبت نام، گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده‌ها بازدید از مدارس را در برنامه گذاشته‌ایم.

 کلوندی با تشریح مراحل ثبت نام نوآموزان کلاس اولی در مدارس، گفت: لازم است والدین نوآموزان کلاس اولی با همراه داشتن پرونده سنجش سلامت و مدارک هویتی خود و فرزندانشان به مدارس ابتدایی نزدیک محل سکونتشان مراجعه کرده و کار ثبت نام کلاس اولی‌ها را نهایی کنند.

 کلوندی افزود: پیش بینی می شود امسال 35 هزار 500 نوآموز کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام شوند.

  وی در ادامه اشاره ای هم به ممنوعیت دریافت وجه هنگام ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس داشت و تصریح کرد: مدارس هنگام ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی حق دریافت هیچ‌گونه وجهی، به‌ استثنای حق بیمه و پول کتاب را ندارند.

 
انتهای پیام
  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha