• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402023120117
  • خبرنگار : 50204

رزمایش مقابله با سیلاب با حضور ۲۰۰ گروه امدادی در شازند برگزار شد

رزمایش مقابله با سیلاب با حضور ۲۰۰ گروه امدادی در شازند برگزار شد

ایسنا/مرکزی رزمایش مقابله با سیلاب با حضور ۲۰۰ گروه امدادی در دریاچه کوکبیه شهرستان شازند برگزار شد.

فرزاد مخلص‌الائمه ۳۱ اردیبهشت در حاشیه مانور مقابله به سیلاب در شهرستان شازند اظهار کرد: رزمایش مقابله با سیلاب در شهرستان شازند با حضور ۲۰۰ گروه عملیاتی و بیش از ۴۵۰ نیروی عمل کننده برگزار شد. 

وی افزود: برای ارزیابی سطح آمادگی دستگاه های فعال و همکار امر مدیریت بحران رزمایش خوبی برگزار و ارزیابی های لازم انجام شد. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌ها اقدامات خوب و موفقی داشتند اما در برخی دستگاه ها سطح آمادگی به میزان کافی نبود؛ در این رزمایش نقاط قوت و ضعف شناسایی شد. 

وی تأکید کرد: امید است در اولین فرصت براساس برنامه ریزی انجام شده نقاط ضعف را بپوشانیم تا اگر در شرایط واقعی گرفتیم حداقل خسارت را داشته باشیم و آمادگی ها برای شرایط واقعی افزایش یابد. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: از مجموع حوادث طبیعی که در کشور رخ می دهد یکی از حوادث قابل توجه، سیلاب است، بر خلاف زلزله، این حادثه قابل پیش بینی و پیشگیری است لذا برگزاری این مانور ها می تواند به افزایش سطح آمادگی کمک کند. 

بهنام نظری افزود: عمدتا سیلاب ها در فصل بهار رخ می دهد که مردم در طبیعت حضور دارند و بارش لحظه ای می تواند سبب بروز سیلاب شود. 

وی ادامه داد: برگزاری مانور مقابله با سیلاب در راستای پیشگیری و پیش بینی به موقع و کمک به کاهش خسارات احتمالی کمک و تاثیر خوبی دارد. در این مرحله از مانور قطع سامانه هوشمند برق و آب و گاز مورد توجه است که می تواند حادثه آفرین باشد لذا اکیپ هایی از دستگاه های مختلف برای حضور به موقع در این زمینه در این مانور حضور داشتند. 

نظری خاطرنشان کرد: ایجاد و استقرار امنیت با حضور و مشارکت دستگاه‌های امدادی از دیگر مسائل برای جلوگیری از ترددهای بی موقع است که دستگاه انتظامی می تواند در این راستا کمک رسان باشد تا شاهد کمترین تخلفات باشیم.

امید محترمی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی نیز اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری رزمایش در سطح شهرستان شازند بودیم که بیش از ۴۰۰ نفر از افراد متخصص و آموزش دیده در قالب حدود ۲۰۰ اکیپ از دستگاه های مختلف در این مانور حضور داشتند. 

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ دستگاه در این مانور مشارکت داشتند افزود: هدف از برگزاری این مانور ارتقا توان عملیاتی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران های احتمالی بود. 

محترمی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه ها از قبیل آواربرداری و نجات‌ مصدومین و فوت شدگان، تخلیه آب از ۲ طریق، لایروبی و حفر کانال از سوی دستگاه‌های امدادی خوب و رضایت بخش بود. 

وی گفت: اگر روزی استان مرکزی با بحران های طبیعی مواجه شود مجموعه دستگاه های استان با توانایی کامل در صحنه حاضر خواهند شد و به وظایف خود عمل خواهند کرد. ضعف هایی نیز شناسایی شده که نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha