• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402030100427
  • خبرنگار : 50160

نرخ جدید انواع نان در استان زنجان اعلام شد

نرخ جدید انواع نان در استان زنجان اعلام شد

ایسنا/زنجان سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان با اشاره به نرخ انواع نان در استان زنجان، گفت: اصلاح نرخ نان و همسان‌سازی قیمت‌ها بعد از گذشت دو سال انجام شده و نانوایان مکلف به رعایت قانون هستند.

ولی‌الله زمانی ظهر امروز (یکم خردادماه) در نشست خبری با اشاره به ابلاغ قیمت‌های جدید نان در استان زنجان، اظهار کرد: در دو سال گذشته هیچ‌گونه تغییر قیمتی در حوزه نان وجود نداشت و با توجه به تحلیل داده‌ها هزینه‌های نانوایان با خرج‌ موجود هم‌خوانی نداشت که همین امر باعث شد با دقت موارد بررسی شده و در نهایت به نرخ فعلی که شب گذشته ابلاغ شد رسیدیم.

وی با بیان اینکه در نرخ جدید نرخ نان لواش نوع یک، ۴۵۰ تومان اعلام شد، افزود: نان لواش نوع ۲ نیز با ۱۰۰ تومان افزایش از امروز قرصی ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. همچنین قیمت بربری نوع یک از ۱۱۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و بربری نوع دو نیز ۲۰۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: نرخ نان سنگک نوع دو در استان زنجان از این پس ۲۰۰۰ تومان خواهد بود و نان سنگک نوع یک نیز ۱۷۵۰ تومان عرضه خواهد شد و این در حالی است که وزن چانه نان در نرخ‌نامه جدید نیز اعلام شده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سه سامانه اعلامی ۱۲۴، ۳۰۰۰۷۰۰۱۲۴ و سامانه اینترنتی اعلامی موارد را می‌توانند اعلام کنند.

سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان با تاکید بر اینکه در این کارگروه نوع برخورد با متخلفان نیز اعلام شده است، افزود: در نرخ‌های جدید بررسی‌های دقیقی از سهمیه در نظر گرفته شده به نانوایی‌ها و درآمد ماهانه آنها انجام شده است و در همه موارد در شرایط عادی نانوایان ضرر می‌کردند که همین امر باعث ایجاد برخی اقدامات خارج از عرف از جمله کاهش وزن چانه یا آردفروشی شده است.

وی تصریح کرد: با ایجاد سامانه جدید در همه نانوایی‌ها تولید، فروش و تراکنش مالی همه نانوایان مشخص شده و همین موضوع عاملی در جلبوگیری از بروز تخلف خواهد بود؛ به‌طوری‌که در حال حاضر با برآورد همه این موارد سهمیه نانوایی‌های متخلف کم شده و در صورت تکرار امکان ابطال جواز نیز وجود دارد.

زمانی بالا بردن کیفیت نان و تامین نان مورد نیاز مصرزف‌کننده را حائز اهمیت دانست و گفت: در صورتی‌که طرح ساماندهی وضعیت آرد و نان به‌طور کامل به مرحله اجرا در می‌آمد قطعا بسیاری از مشکلات موجود در حوزه نان برطرف می‌شد ولی بنا به دلایلی این کار در بخش‌هایی انجام شده و در برخی موارد کار به اتمام نرسیده است، با این حال تلاش می‌کنیم مشکلات در این حوزه را به حداقل برسانیم.

سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۰۰ واحد نانوایی در استان فعال است که نسبت به جمعیت استان تعداد بالایی بوده و همین امر شاید یکی از دلایل کاهش درآمد نانوایان است؛ با این حال در تلاشیم مشکلات را در حد توان کاهش دهیم ولی این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که تصمیمات در این بخش در سطح کلان اتخاذ و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha