• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402030100727
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان تاکید کرد

بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان/ تبدیل خانه اوشیدری به بازارچه صنایع دستی

بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان/ تبدیل خانه اوشیدری به بازارچه صنایع دستی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان بر تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان به منظور حفظ اسناد و میراث‌ قدیمی تاکید کرد.

دکترمحمدمهدی فداکار امروز اول خرداد ماه در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز اسناد ملی استان، تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان را اولویت اول برای حفظ اسناد و میراث قدیمی مرکز دانست و حفاظت از کتب خطی، مذاکره جهت اختصاص ساختمان مقاوم برای این مرکز تاکید کرد. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این بازدید گفت: می‌توانیم ساختمان‌های مازاد دستگاه‌ها را شناسایی و در شورای تامین مطرح کنیم تا موقتا برای حفظ اسناد و میراث قدیمی در اختیار سازمان اسناد قرار گیرد.

همچنین محمدعلی گلاب‌زاده رئیس مرکز کرمانشناسی نیز در این بازدید گزارشی از فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و کتاب‌های قدیمی منتشر شده مرکز و همچنین معرفی قسمت‌های مختلف پرداخت. 

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق در این بازدید گفت: از نظر فیزیکی ،ساختمان با مشکلات عدیده‌ای برای نگهداری اسناد روبه رو است و با این وجود تلاش کردیم تا اسناد تاریخی و کتاب‌ها در مکان و شرایط خوبی به لحاظ دما و رطوبت نگهداری شوند تا از آسیب در امان بمانند.

ریحانه شهیدی تاکید کرد: با توجه به قدمت تاریخی و سابقه غنی فرهنگی، لازم است با کمک مسئولان ذیربط ابتدا ساختمان مطلوبی برای این مجموعه فراهم شود تا بتوانیم از سندهای خطی و یا روزنامه‌های قدیمی و حتی کتابچه‌های درس قدیمی را به آنجا منتقل کنیم. 

بنابراین گزارش، استاندار کرمان همچنین با همراهی معاون عمرانی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی از خانه تاریخی اوشیدری بازدید کرد و در خصوص بازسازی و تبدیل آن به بازارچه صنایع دستی و همچنین کارگاه‌های ورکشاپ و قرار گرفتن دو محور فرهنگ و هنر در کنار یکدیگر  بحث و گفتگو شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha